Vidare

Hojhoj. Känner att jag verkligen behöver uppdatera lite här. Händer så mycket så det är svårt att hänga med, men jag ska väl försöka sammanfatta lite saker som vart viktiga och roliga den senaste tiden.

Lägenheten. Det känns så jävla häftigt och läskigt. Har pratat med Edie om det och det är rätt sjukt. Tänk att bo med honom. Haha. Det ska bli jättekul och jag är jätteglad att jag har en sån underbar vän med mig att dela allt med.
Vi ska i alla fall till Oslo igen på söndag/måndag, då förhoppningsvis med flyttlass. Vi skriver kontrakt på måndag. Damn.

Jobb. Det går så där nu. Skulle ju ha fått besked om ett jobb i fredags, men de hörde aldrig av sig. Det är aldrig ett gott tecken. Sen såg jag idag att de satt ut nya annonser för jobbet. Det är faktiskt ett ännu sämre tecken. Ska få besked om ett servitrisjobb på en rätt stor indisk resturang i veckan också. Tror inte jag får det dock, och även om jag skulle få det vet jag inte om jag vill ha det. Skulle jobba alla helgen, som jag förstod det. Kan bli problematiskt...

Umgänge. Vi bodde med ett så underbart härligt gäng på vandrarhemmet i Oslo! Jag är inte säker, men jag tror att de hade olika kill- och tjejrum där. Det blev ju dock så att eftersom vi båda var bokade under Edies namn hamnade vi båda i ett killrum. Det var riktigt kul. Lite grisigt. Mycket roligt.
Det var två fransmän, en italienare och en rwandian/norrman. En godbit från veckan var t.ex när vi skulle koka pasta och lägger i pastan i vattnet innan det kokat upp. Vi vet båda att man inte brukar göra så, men det gör ändå inte så stor skillnad och vi hade bråttom. Fransmännen och italienaren upptäcker det och börjar gapa på oss, jätteupprörda och oroade och tror att vi är dumma i huvudet. Grymt kul, skratta som fan! Dagen efter kollade de om vi gjort äcklig mat en gång till, men då gjorde vi mycket seriösare mat och de blev lugnade. En av dem sa dock att han tänkt laga mat åt oss, men han kom för sent. Gulligt värre.
Sista kvällen satt vi och ölade med dem innan vi skulle på fest. De fick då reda på att vi inte var ett par, varpå den ena fransmannen ohämmat börjar stöta på mig. Jag satt och skrattade åt honom konstant i 30 minuter, tror jag. Sjukt underhållande är de. Här är lite bilder på gänget:






Lördagen blev en spännande dag också. Edie bad om hjälp med att inviga några seniorscouter och det visade sig bli ett jäkla projekt. Jag hade kul i alla fall, för jag fick skådespela lite och skälla ut Peter och Gutta för att de var assena till ett möte, sen blev flickorna kidnappade och fick göra en massa pinsamma saker inne i Götet.
På kvällen var det dags för Nollningsfinalen. Det är en jättestor fest på Chalmers som hålls vid den här tiden varje år. Eftersom Peter vart med i gruppen som höll i Z-sektionens nollning fick jag först vara med på ZnollK-förfest. Det var kul, men jag kände mig lite malplacerad eftersom de höll tal och grejade. Dock lekte vi också roliga lekar som Röda Handen och sånt. Då kan det bli så här kul till exempel:



Syns inte så mycket, men många röda händer blev det och jag fick mycket beröm för min teknik. Har fan blåmärken på benen nu, så de andra var inte så dåliga de heller!

På söndagen blev jag bjuden på kalas. Jag fick kakor, bullar och kaffe. Jag fick träffa Peters släkt på köpet och låtsas vara hans flickvän, men det är sånt man får ta för att få lite socker.

Nu har jag en hyffsat öppen vecka framför mig, måste ordna med lite pill och pack och sånt dock, för efter helgen åker jag och Edie till Oslo för att bo. Sug på den du.

Kommentarer
Postat av: Remina

Vad roligt du verkar ha det! :) Hoppas du får dig ett jobb nu bara. Lycka till med allt.

2008-09-16 @ 19:06:18
URL: http://remini.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag har otroligt roligt! Och allting går så fort, men det känns jättebra :)

2008-09-17 @ 22:22:46
URL: http://flickanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0