På plats

Nu sitter jag hær på ett litet internetcafe i Oslo. Det finns massa sådana hær, tror inte att det ær lika vanligt med dator hemma.
Saker hænder så fort. Har hunnit bekanta oss med staden ganska skapligt på bara en dag, faktiskt. Eller i alla fall det allra centralaste. Ska ge en liten snabbgenomgång av dagen:

Vi anlænde med bussen vid 11.45. Først tog det oss ett tag att ens ta oss ut på rætt sida terminalen och sedan att ta oss till vandrarhemmet. Vi gjorde av med onødiga pengar på spårvagnen, men skit hænder.
Vi fick inte checka in æn, utan bara lægga vår packning i førvaringsutrymme. Vi køpte lite mackor och slængde i oss innan vi drog ivæg før att jag skulle på jobbintervju på en resturang. Vi klarade førvånansvært bra av att hitta rætt och gick omkring och drællde ett tag innan jag gick dit. Nervøs, men det kændes okay. Vet inte ens om jag vill jobba dær. Onsdag-søndag 7h/dag. Vi får se...
Vi skaffade båda norska kontantkort som vi ska anvænda ett tag framøver. Mitt nya nummer ær: 004740341621
Vi fick också tag i billigare busskort. Tur.
Sen fick vi tag i en kille om en lægenhet och han ville ha dit oss direkt. Først sprang vi førbi hostellet och checkade in, hittade två sovande killar i rummet, førsøkte tyst lægga in våra grejer och drog ivæg. Lægenheten såg fin ut, men vi ska inte bestæmma oss før något førræn vi sett ett par stycken i alla fall.
Sen fick vi skynda vidare, Edvard behøvde hæmta grejer før han skulle på klættringskurs. Vi slængde i oss lite mer mackor, irrade ivæg till klætterstællet och Ed gick sin kurs. Jag satt utanfør och læste. Den høll på i 3 timmar. Lite segt, men jag orkade inte dra runt sjælv och det var skønt med lite lugn och ro också.
Vi har nu kækat lite kebab och træffat Lisa, som bott hær en vecka nu. Ska snart gå och lægga oss. Imorgon ska vi springa med CVn i butiker, jag ska på intervju, vi ska kolla på en lægenhet och så har vi danskurs på kvællen.
Det ær mycket nu.

Vi har jættekul!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det låter helt underbart baby!!

hehe.. det är lätt att bli kräsen med både lägenheter och jobb, eller hur? ;)



snart kommer jag upp och joinar er. kram!

2008-09-09 @ 06:18:35
URL: http://njorun.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ditt nummer funkar ju inte.

"dette nummer er stengt før inkommande samtal!" säger den fina tösen när man ringer.



dessutom skickade jag något virrigt sms om att jag inte kan komma, strunta i det. Jag kommer upp över dagen imorgon och skall fixa personnumret. om du inte har gjort det kan vi ju alltid göra det tillsammans.

2008-09-09 @ 13:46:13
URL: http://njorun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0