Konstig natt

Vid ungefär halv ett tog ja på mig både t-shirt och pyamasbyxor och gick och la mig.
Ligger och fryser som en dåre, men drar täcket tätt, tätt omkring mig och tänker att det går nog över snart bara jag rullar ihop mig till en boll och inte släpper in någon kall luft och drar täcket över huvudet.
Efter en halvtimme ger jag upp, går upp och sätter på mig ett par strumpor mot mina kalla fötter.
Ytterligare en halvtimme senare, efter att ha förnekat och väntat ytterligare ett tag går jag upp, sätter på mig ett par yllestrumpor utanpå de första och går och lägger mig.
Ännu en stund går och nu börjar jag bli både svintrött och förbannad, men konstigt nog inte märkbart varmare.
Så jag tog på mig en tjocktröja också.
Då somnade jag snart.

Mycket konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0