Lägenhet och skola

Oops!
Igår var jag runt på alla bostadssökningssidor jag är med på och sökte nån lägenhet för att hålla medlemsskapet igång. Nu har jag fått en visning på en!
Den ligger i Uppsala och låter rätt kass, men jag förväntas gå visning på den om 2 dagar.
Jag tror jag skippar det.

Sen surfade jag också runt på SLU's hemsida för att kolla in lite datum och grejer om antagning.
Då fick jag se att de har lagt till en ny grej till intagningen för höstens veterinärstuderande. Man kan nu göra ett prov som är med och avgör om man ska få komma in eller inte och åtminstonde så ger det en fördel framför de som inte gör provet alls, vilket lär vara alla.
Jag vet inte hur provet ser ut, men det innehåller 3 delar;
Kunskapsprov - måste ju vara typ biologi eller djurkunskap eller nått sånt, va?
Kommunikativ kompetens - för att sålla bort socialt inkompetenta? Hur ser ett sånt prov ut?
Förmåga att samspela med andra människor - typ samma som ovanstående?

Det stog också att förra året hade de 13 sökande med toppbetyg/plats på veterinärlinjen.
Det betyder att det är lättare för mig att komma in på läkarlinjen än där.
Let me rephrase that.
Som de gamla hebréerna sa: Det är lättare för en kamel att komma igenom ett nålöga än för mig att komma in på veterinärlinjen!

Ser inte ut som att jag behöver den där lägenheten i alla fall, va?

God morgon!

Kommentarer
Postat av: Lina

Hahaha, det tänkte jag inte på! Men det var faktiskt en till som stod på pall, men han syns inte på bilden :P

2008-03-03 @ 15:32:07
URL: http://www.linamusique.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0