16/2

LörDag 16

Idag var sista hela dagen i Tanzania. Den spenderades synnerligen väl :)
Vi åkte på Blue Safari - en dag med båt runt till några av Zanzibars öar.
Det första stället vi kom till var en riktig lagun, eller havets egen pool, som vår guide kallade det. Där badade vi en lite stund och åkte sedan runt en udde till en strand där vi hoppade av för att se på ett riktigt stort bao-babträd. Det var sjukligt stort! Det hade också vält, så man kunde klättra i det, vilket var kul.

image505

Söt syster

image506

Klättra i träd

image507

Söta föräldrar

Vi hade lite frukstund på stranden innan vi drog ut till revet flr att snorkla. Och vilken snorkling sen!
Vi hade blivit tipsade om att detta skulle vara veckans bästa snorkling, så vi plockade med oss vår engångs-undervattenskamera. Det var så mycket att se på och fascineras över. Känns så otroligt lamt att skriva så, men jag vet inte vad jag annars kan säga. Hoppas att några av bilderna blev bra så att jag kan visa. (Bilderna blev så där, men det märker ni snart)

image515

image516

image517

Jag i det blå. Simmade genom ett jättstort fiskstim, men de syns knappt.

image518

Klart bästa vattenbilden. Så härlig.

Det sista vi gjorde var att åka till en riktigt paradisö. Det låter kanske lite konstigt, men det såg precis ut som ett ställe att spela in en porrfilm på :)
Det var så vackert och det fanns så många grottor och undangömda skrymslen och vrår. Fantastiskt.
Till lunch fick jag även äta min livs första hummer!

image508

Hummer och pommes - perfekt kombo

image509

Tråkigt snygg syster

image510

Tråkigt snygg mamma ;)

Väl hemma igen var klockan ganska mycket, men innan middagen passade Emily och jag på att packa så gott det gick. Skönt att slippa ha allt kvar imorgon.
Mamma kom över och sa till mig att hjälpa henne få slut på en flaska vin hon inte skulle få plats med i packningen, och då var jag ju så illa tvungen :P
Men så trött jag var vet jag inte om det var en bra idé. Haha, nej det var lugnt men jag blev ju inte piggare direkt :)

Efter middagen fick jag dricka en stark kopp kaffe för att orka vara vaken och det var det definitivt värt. Ikväll var det nämligen en akrobatgrupp här och uppträdde!
De var helt sjukt duktiga! De uppträdde också på cementgolvet, vilket gjorde det hela än mer imponerande, och så mycket läskigare.
Det var e albino med i gruppen också, vilket var väldigt kul att se. Vi har nämligen förstått att de kan bli lite utstötta.

image511

Nån som vill utmana?

image512

Helt oberörd...

image513

Albinon i mitten håller alltså upp de andra 5. Måste kännas lite.

image514

Haha, så sjukt!

Nu ska vi sova sista natten här. Känns konstigt. Men sånt är livet :)

Mwili ni wamba! - Livet är skönt!
Wageni - gäst

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tja... vi kan ju kalla det är för uppvärmning inför allt festande vi ska göra i Sverige :) hehe.

Men jag är ju en gammal tant nu som inte pallade att vara ute längre än ett! huuu..

2008-03-14 @ 02:10:59
URL: http://njorun.blogg.se
Postat av: cecilia

svar ja!
mandypandy

2008-03-16 @ 19:06:02
URL: http://heyholetsgo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0