13/2

Idag blev den tidigaste dagen sen första dagen när vi skulle till planet.
Klockan ringde 05.15 och då var det uppstigning för att gå till stranden och titta på soluppgången.
Det var lite molnigt, men det var ändå otroligt vackert. Emily tog en bild på mig som ser photoshopad ut, den har så häftigt ljus :)

image466

image467

image468

Efter några timmar var det frukost och sen blev det sol och bad ett tag. Det är alltså Indisk Oceanen vi är vid och det är helt kristallklart, turkost vatten. Sagolikt. Jag har aldrig varit på den här sortens ställe förut, så jag är helt lyrisk :)

Efter lunch åkte vi ut på snorkeltur. Vi åkte ut i två enkla katamaraner med några guider.
Vilket snorkling det var!
Jag såg så vackra och så konstiga saker så det är ju nästan inte sant. Det finns alltså korallrev runt om på många ställen här och det är fullt av underbara växert och djur.
Jag såg nog i princip alla fisksorter från Hitta Nemo :P
Sharkbite var snygg.

Det jobbar en massa masajer här både som vakter och som sällskap. Det ser så kul ut när de går där med sina traditionella kläder och utsmyckningar och pratar i mobil. Känns så motsägande på något sätt :)

Åh, dagens äckel höll jag ju på att glömma bort!
Ett tag innan middagen låg jag i sängen och pluggade ett tag, sen skulle jag så och vände mig om för att fixa till kudden jag legat emot. Då ser jag att det är fullt med små larver på den! Blääääää!
Jag skakade av huvudet så gott jag kunde och sprang iväg för att hämta Emily. Vi fick tag i vaktmästaren på stället och han konstaterade att det var termitlarver och sprayade ner hela vår säng med insektsmedel. Sen fick vi byta rum för att de skulle kunna sanera (vad det nu kan betyda på ett sånt här ställe).
Resten av kvällen innehöll en hel del hårskakande för min del! SJukt äckligt var det!

sawa - okay
(ma)bwana - min(a) herre(/ar)
(kina)mama - min(a) dam(er)
hatari - fara
leo - idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0