12/2

TisDag 12

Tidig morgon. Packade med frukost och åkte till flygplatsen. Där fick vi säga hejdå till våra guider, det var trist. Tänk vad kul om de hade följt med :)
Men alla utom Freddy hade ju fru och barn och längtade hem, så de såg inte så missnöjda ut.

image461

Wanda, Karim, Freddy, Bashiri och Lucas

image462

Flygplatsen vid Shinyanga var den minsta jag någonsin sett! De hade inte ens ordentlig säkerhetskonstroll med röntgen eller nått sånt och de lät oss ha med vatten och grejer på planet :P
Det blev så kul när jag fick mitt bagage kollat, för jag hade med mig ett paket knäckebröd och det visste inte kontrollanten vad det var. Typ så här blev det:
"What is this?"
"It's bread"
"Bread?"
"Yes, swedish hard bread!"
"What?!"
Konstig blick på mig, konstig blick på knäckebrödet, konstig blick på mig igen
"Taste it!"

Haha!
Så jag fick snällt smaka på det :)
Jag vet inte om det var för att hon var orolig att det var något varligt eller om hon bara inte trodde på att det var ätligt, men kul var det i alla fall.
Jag erbjöd henne att smaka lite, men hon vågade inte :)

Vi åkte med ett litet propellerplan med typ 60 platser, och det var det mest punktliga flyget hittills! Toppen!
På väg till Daar (es Salam) flög vi över Viktoriasjön. Det var häftigt att få se den på det sättet och den är verkligen enorm!

image463 

I Daar åt vi på flygplatsen och det var fruktansvärt otrevligt! Jag satt med öronproppar i och kunde ändå inte stänge ute alla höga, brummande ljud.
Den sista flygningen var på typ 15 min och kändes otroligt löjlig, men till slut var vi i alla fall framme på Zanzibar!

Det första som mötte oss när vi steg av planet var ett stort blomsterarrangemang som bildade texten:
"Smile urin Zanzibar"
Jag vet inte om det var ett skämt eller om de blivit lurade, men jag log som fan i alla fall! :D

Vi landade en bit utanför "huvdstaden" Stonetown och åkte sedan en helvetesfärd med buss till vår slutdestination - Paje Ndame Lodge.
Åh, vad här är vackert!
Vi bor 20 m från havetm jag hör vågorna slå här ifrån sängen :)
Stranden har underbar, vit korallsand, solstolar, solsängar och en bar.
Bartendern var framme och pratade med oss och meddelade att de faktiskt serverar drinkar i kokosnötter! :D
Jag sa precis i början av resan att jag måste dricka en kokosnötsdrink. Nu är det bara inköp och fotobevis som saknas :)

image464

Tunakwenda Zanzibar! - Vi ska till Zanzibar!
mia... - ...hundra (mia tano - femhundra)
elfu kumi na moja - ettusenetthundra (ettusen och ett)

Kommentarer
Postat av: cecilia

aah det är precis samma här.
jag kan inte bestämma mig riktigt,
men P&L e säkert.
MEN rooney kommer till hultan o ja vill verkligen se dem.

2008-03-06 @ 10:15:34
URL: http://heyholetsgo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0