11/2

MånDag 11

Dagen började segt med lite sovmorgon och slappande vid poolen. Jag har inte mått så bra idag så för mig blev det mest ligga på rummet och titta på film i min iPod.

Efter ett tag gick några av oss iväg för att se på en primary school där. Först fick vi vara med i en jätteliten klass på bara ca 10 5-6-åringar. Det var toppen, de hade mattelektion och räknade till 10, så då fick jag och Emily som håller på och övar på räkneorden höra de rätta uttalen :)

När vi kom tillbaka hade en packe kläder anlänt från skräddaren och mina skjortor blev så snygga! Blev mycket nöjd. Fick betala typ 25 kr/st också :)

image456

Fina flickor i nya fina kläder. Synd bara att vi ser ut som dvärgar :P

image457

Fin Josef i nya, fina resttyger :)

På eftermiddagen blev det mera sol, bad och slappande innan några av oss åkte in till byn för att shoppa lite i lugn och ro. Vi har haft tidspress alla gånger hittills, så det var könt att få ta det lite lugnt.
Jag köpte bara ett sockerrör och två grillade majskolvar, men mamma och Emily shoppade loss på ännu mera tger. De är helt vilda! :)

image458

Syster i tygbutik

image459

Mamma och sött barn utanför tygbutik

image460

Ball frill

Och nu ska ni få höra! Idag prutade jag för första gången i mitt liv! :D
Mamma skulle köpa en topp och jag tyckte att den var lite för dyr och ville äve ta tillfället i akt att öva mig på mina räkneord, så jag sa till mamma och syster att se missnöjda ut en stund, sen sänkte jag priset lite och sa det på swahili.
Hon hade säkert gått med på lägre, men dels handlade det mycket om att jag ville pruta lite för skojs skull och dels kan vi gott betala när det ändå är så billigt.

Nu på kvällen har vi haft lite grillkväll och det var supergott.
Jag har matat gårdens grisar med mango också.
De har 3 grisar här och en del mangoträd som släpper sina övermogna frukter. Grisarna blir så glada när de får lite exkta munsbitar :)

Funderade på att klippa mig här idag, lite för att se hur de skulle reagera och hur det skulle bli, men jag hann aldrig kolla efter det. Kanske får till det på Zanzibar.

Imorgon, tidigt tidigt, åker vi. Hoppas verkligen inte att jag mår sämre av flygningen.

sita - sex
saba - sju
nane - åtta
tisa - nio
kumi - tio
elfu ... - ...tusen (elfu tano - femtusen)
laki ... - ...hundratusen


Kommentarer
Postat av: joel

fan, du läser väl inte min blogg... ???? nu blev jag förvirrad...

hehe

men ja, dom e lite trånga bara, klämmer åt lite och får en del saker att ploppa utanför paketet så att säga...

Har hört av Hanna att resan verkar urball (om folk använder det uttrycket fortfarande)...

2008-03-04 @ 15:33:14
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0