Ta blodprov

Usch usch usch usch!

En av mina värsta farhågor besannades idag. Jag trodde kanske att de ville ha ett bajsprov men inget blodprov av mig, det var ju trots allt magen de handla om, men ack nej...
De ville inte ha mitt bajs men flera liter av mitt blod.

Jag är inte direkt nålrädd, jag menar jag har ju klarat att pierca mig massa gånger utan att ha flippat, men den här gången balla ja ur totalt.
Jag fick be dem att inte sticka mig i armvecket, för det skulle jag inte klara av. Då ville de givetvis ha en förklaring på varför och för söka övertala mig och peka på hur fina blodkärl jag hade där och visa på sig själva och sån skit och jag blev lite hispig.
Fick dem till slut att förstå att jag inte skulle gå med på det, och de försökte i handen istället.
Det var den söta läkarstudenten jag nyligen berättat allt om mina bajsvanor för som fick göra det och det gick så där.
Först fick han nagla fast blodkärlet och sen kom det inget blod så han fick sticka om och rota runt tills de kom lite.
Då svimmade jag.
Jag fick först blodtrycksfall och blev vimsig, inget konstigt med det. Men sen blundade jag och koncentrerade mig på att inte va vimsig, det gick inte så bra. Plötsligt hör jag killen säga nånting till mig genom dimman, öppnar ögonen och ger honom ett förhoppningsvis begripligt svar, men jag misstänker att det bara var lite "blubb blubb bläbb". Han såg i alla fall nöjd ut, men frågade om jag var lite snurrig. Jo, tack.

Han fick sluta sticka mig, för de kom inte tillräckligt med blod. Jag fick lägga mig ner och en snäll sköterska kom med saft. Sen fick hon sticka mig. Hon försökte också övertala mig att ta i armvecket och tyckte nog att jag var väldigt töntig, men det gick verkligen inte. Ficknästan panik.
Så hitta hon i alla fall ett blodkärl på handleden som funka och allt gick bra.

Jäkligt oväntat att ja skulle svimma faktiskt. Men men, så kan de gå.
Cyklade hem sen, ganska dum grej egentligen, och fick lite blodtrycksfall igen. Så nu får ja sitta och ta de lugnt ett tag och äta socker. Synd!
Det de testade för va förövrigt glutenallergi och tarminflammationer.
Får svar om en vecka.

Har väldigt bra blodvärde förövrigt. 120 ska man ha över. Jag hade 148. Oh, yes, dyrka mig.


Kommentarer
Postat av: cecilia

fan va jobbigt. ja mådde fan asilla när ja läste din text. fan hur måste de inte varit för dig då?

jag blir typ svinfärdig av pyttelite blod, :D



du e duktig mandypand!

men om du har gluten så kan ju iaf du o sebbe käka middag tillsammans! haha

2008-06-11 @ 18:01:45
URL: http://heyholetsgo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0