Nervös

Jag är verkligen nervös över utgången med Oslos Veterinärhögskola.
Till och med så mycket att jag börjat ställa in mig på att jag inte vill gå där.
Jag tror att det beror på att jag vet så himla lite om den. Det finns knappt någon information alls på nätet om just de saker jag vill veta. Det finns info om blocken, om ämnena, om skolans inriktningar och en massa andra saker. Det finns inte info om skolans gemenskap, aktiviteter, placering, boende och hur fan man klarar sig utan pengar.
Jag har inte sett annons för en enda lägenhet jag skulle ha råd med. Och jag får mail varje dag om lediga lägenheter. Den billigaste jag sett var på 22 kvadratmeter och kostar ca 6500 kr/månaden. För det har jag ju råd med...

Nej, som det ser ut nu verkar det bli husvagn på nån camping den första tiden, sen får jag försöka hitta något kollektiv med andra veterinärstudenter jag kan bo i, så att jag slipper fester vid tentor och sånt. Hittar jag ett sånt jag trivs i blir jag självaglad.

Något annat som är jobbigt är att jag för mitt liv inte kan förstå när terminen börjar!
Jag har varit runt på hemsidan och läst efter bästa förmåga men kan verkligen inte förstå om det är den 18e augusti eller den 1a september!
Är det i augusti kommer jag behöva sluta på mitt jobb mycket tidigare och det blir ingen resa med Lina. Är det september blir det jättebra.

Snälla! Kan brevet komma nu!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0