Bemärkelsedag

Nja, inte i den meningen att jag fyller år eller så. Men det är faktiskt en speciell dag på tre sätt för mig.
Dels är det Fredrik på almanackan idag. Ja, löjligt nog känner jag mig lite berättigad att fira namnsdag då.
Hintade till mamma om att hon borde kolla vilken dag det är idag och när hon upptäckte vad jag menade blev hon jätteskamsen och kom efter ett par minuter springande med ett kort med en gris på där det stog
"Fredrik! Min egen lilla lortgris - grattis på din namnsdag!
En påse zoo eller annat valfritt smaskens till dig.
Puss M."
Hon är så gullig min mamma :)
Ännu roligare var det när vi upptäckte att det står en annan gris bakom grisen på bilden, men att den bara syns genom att en svans sticker upp och att det ser ut som att det sticker ut ett grisöra ur röven på den första grisen. Omåttligt roande.

Den andra grejen är att det idag är den 18e juli. Alltså är det bara 1 månad kvar till terminsstart på Norges Veterinærhøgskole. Och jag vet ännu inte om jag kommer att vara där eller inte. Spännande och otroligt läskigt.
Dumma jävla norrmän som sitter på infon!
Det värsta är att idag vet jag att det är klart. Idag skickas pappersbreven ut till dem som begärt att få det. Själv får jag resultat på mailen på söndag. 
Slår vad om att hotmail lägger ner bara för det...

Den tredje grejen är att det idag är precis ett år sedan jag och Anton gjorde slut.
Jag är så jäkla stolt!
Det känns verkligen toppen!
Konstigt också att det är ett år sen. Det känns både som mycket längre och mycket kortare tid. Samtidigt har jag kommit in i det där tänket där jag har svårt att förstå att vi varit tillsammans. Inte för att jag inte tycker om honom, utan för att jag inte alls tycker om honom på det sättet nu. Väldigt skön känsla, egentligen.

Ha nu en bra dag, alla vänner. Det ska jag ha! Tror till och med att jag ska klä upp mig lite. Man får ju passa på... 
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0