Vuxenutbildningen

image365
Ta en liten stund att titta på de här figurerna och bestäm dig för vilken av dem som tilltalar dig mest.
I slutet ska jag förklara varför.


Idag har jag alltså varit på komvux för första gången.
Jag hade ingen direkt lektion idag, utan vi hade introduktion och genomgång av olika saker.
Det mesta var saker som inte rör eller intresserar mig för tillfället.
Bland annat fick jag sitta på 40 min föreläsning om CSN och studiemedel och det ska jag inte ha några nu, så det var dötrist...
Sen kände jag heller ingen annan som var där. Jag kände igen några stycken men det var inte folk jag var särskillt intresserad av att prata med, så rasterna vi fick va lätt trista också.
Fast mot slutet snacka ja en del med två tjejer som var riktigt trevliga.

Anyway...

Jag har inte förstått innan hur jävla mycket tid det här kommer att kräva, och jag har troligen inte gjort det nu heller men jag har fått en bättre uppfattning om hur mycket jag kommer behöva kämpa. Det smärtar...
Jag vet heller inte än hur bra jag behöver klara kursen. Jag ska skriva till studievägledaren och be om ett möte.
Visar det sig att jag bara behöver ha godkänt i kursen ska jag försöka få läsa Matte E också.
Upptäckte nämligen nyligen att man behöver den för att kunna söka i Norge... Fattar inte hur jag har missat det innan!

Jag ska ha 3 lektioner i veckan och sen kommer jag behöva plugga en hel massa själv också, men skolan har jättebra lokaler man kan sitta i.
Jag är nämligen inte då duktig på att plugga hemma.
Eller...
Jag får ju det gjort, men jag har en ovana att överstimulera mig själv väldigt mycket genom att göra tusen saker samtidigt. Detta kan ju ha lite inverkan på resultatet, liksom...

Vuxenutbildningen... Vuxenutbildningen...
Smaka på ordet.
Det känns mycket ovant.
De pratade massa om hur det är att plugga samtidigt som man har barn.
Det var konstigt.
Läskigt.

Jaja, nu ska jag berätta om figurerna längst upp.
Du måste ha valt en för att detta ska vara ball.
Tydligen fungerar det i princip varje gång, det var bara en kille det misslyckades på i gruppen jag var med i.

På något konstigt sätt väljer samma typer av människor oftast samma figur, så varje figur står för en människo- och studietyp.

1. Fyrkanten
- Gör listor
- Organiserar
- Atomister = lär sig saker bit för bit och fogar sedan samma det själva.

2. Triangeln
- Strävar uppåt
- Målinriktade
- "Jag kan!"
- Holister = vill veta varför man lär sig något och få det i ett sammanhang.

3. Cirkeln
- Sociala
- Håller ihop gruppen
- "Ska vi fika?"

4. Virrvarret
- Ostrukturerade
- Ser möjligheter
- Många bollar i luften
- "Allt går"
- Holister

Berätta gärna vilken du valde och om det stämde eller inte.
På mig stämde det faktiskt jävligt bra!

Den som först gissar rätt på vilken figur jag valde vinner en cheeseburgare.

Kommentarer
Postat av: Johan

Passade väl sådär. Inte helt fel, men lite långsökt var det. Virrvarr ftw!

2008-01-10 @ 14:27:15
URL: http://schooner.blogg.se
Postat av: Alex

Jag valde Triangeln. Tror att du gjorde det också..

2008-01-10 @ 14:36:31
URL: http://teammanwhore.blogg.se/
Postat av: Sebbe

Jag tog virrvarret, du kan ju avgöra själv om det passa på mig

2008-01-10 @ 15:31:06
Postat av: Arna

Jag valde cirkeln. haha. No wonder I'm a fatty ;)

2008-01-10 @ 18:07:13
URL: http://arnas.blogg.se
Postat av: Hanna

Ha ha HA HA!! Det var nog den snällaste dissen jag fått!
Klart man utvecklas här, annars vore det ju onödigt att resa till världens ände och ta 200 000 i studielån :)

Jag valde den sista lätt, och det passade rätt bra in. Tror du valde triangel men eftersom den redan är tagen får jag gissa på cirkeln.. man vi ju ha den där burgaren!!

2008-01-11 @ 01:15:17
URL: http://njorun.blogg.se
Postat av: Lina

Hm, svårt... Tror att du valde fyrkanten eller triangeln... Jag valde cirkeln :P

2008-01-11 @ 19:06:37
URL: http://www.linamusique.blogg.se
Postat av: t0tta

Jag kunde inte bestämma mig för om jag ville ha triangeln eller cirkeln.. Och det förstod jag sen. Båda stämmer in på mig... Fast virrvarret funkar också.. Den enda jag INTE gillade var fyrkanten, och de egenskaperna stämmer inte in på mig heller... Hmm.. Undrar vilken figur som stämmer in på "komplicerad" =)

2008-01-11 @ 23:28:16
URL: http://t0tta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0