Resfeber

Om mindre än 2½ dygn åker jag.

Jag har fått sån resfeber idag.
Jag får riktigt bad cases av resfeber faktiskt och att det börjar så här tidigt bådar verkligen inte gott...
Magen har lugnat sig en del nu i alla fall. Tur det.

Å andra sidan har jag en del att oroa mig över.
Det är stormvarning precis över oss precis när vi ska flyga.
Kommer säkert bli massor med förseningar...
Och vi ska ju byta två gånger, så missar vi en missar vi liksom allt.
Hoppas verkligen inte att det pajjar något för vi har ett väldigt tajt schema och jag vill verkligen inte missa nånting!

Fast det där med att oroa sig är egentligen ganska konstigt.
Jag tror det är i Kundun eller kanske Sju år i Tibet där Dalai Lama säger typ:
"Ofta finns det ingen anledning att oroa sig. Och om det finns det spelar det ändå ingen roll att man oroar sig."
Det är ju så otroligt sant.
Varken jag eller någon annan kan ju göra något åt vädret.
Hoppas kan man göra.
Oroa sig kan man försöka låta bli.

Nu måste jag försöka sova.
Imorgon är sista pluggdagen innan provet.
Känns rätt så bra än så länge.
Får hoppas på det bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0