Nykter-kvällen

Varför är det så att de kvällar som inte blir som man tänkt sig och som man är jävligt skeptisk till ofta blir de längsta, vildaste och roligaste?
Ja, jag vet inte i alla fall. Men igår kväll var det en sån kväll.
För den korta versionen, se Sunes blogg.
För den lite längre; håll till godo...

Jag var väldigt osugen på att gå ut igår och lyckades övertala några av mina vänner att vi skulle banga krogen och kolla på film istället.
När jag precis skulle ge mig iväg ringde Alex och sa att typ alla hade ändrat sig och att vi skulle till Flygarns istället.
Big surprise, tänkte jag och blev lite sur.
Ja va inte på kroghumör och ja va inte krogklädd, men va fan tänkte ja, de märker väl ingen skillnad ändå.
Jag skulle heller inte dricka något. Dels för att jag skulle köra bil, dels för att jag vaccinerat mig och kände mig rätt skakis.
Alex mötte mig vid tåget, Sebbe, Sune och Thomas skulle komma lite senare.
Vi kom till Flygarns, satt och tog det lugnt en stund och sen kom Sune. Själv.
"Nä, Sebbe och Thomas kollar på film istället."
Glosögda horungar... Tänkte jag.

image374

Vi satt och hade det lite småtrevligt och efter ett tag kom även Catrin och Fanny som varit på bio och sett en dålig film.
Tiden flöt på så sakteligen ett tag.
Sen kommer Sune tillbaka från en ölköparrunda och säger:
"Amanda, nån du känner sitter där borta. Ja vet inte vem de e, men ja känner igen honom som fan!"
Jag kikar ut i det andra rummet och upptäcker Spencer som sitter och smuttar på ett stop.

image375

Han och Jonte och några av deras vänner anslöt till oss och utan att man egentligen märkte det blev vi fler och fler och va plötsligt asmånga.
Vi satt på Flygarns tills det stängde vid ett.
Vi ville dra vidare.
Det blev Chessan...
Jag har inte varit där sen ja sluta gymnasiet och jag kan inte säga att jag saknat det värst mycket.
Öl och glas överallt på golvet och musik som troligen är anledningen till allt krossat glas.
Vi lyckades dock hitta ett förhållandevis tyst hörn, så det var väl okay.

image376

Vi blev kvar på Chez tills lite innan 3, för då var jag ju tvungen att gå till mitt sista tåg.
Jag fick lite sällskap till tåget, och det var skönt för Gbg by night kan va rätt läskigt.
Det var också kul att se hur många människor som var ute på stan vid den tiden.
Kanske speciellt vid den tiden eftersom de flesta ställen stänger då och de flesta tåg och bussar inte går så länge till.

Man ser så många saker när man är nykter som man missar när man dricker.
Man får ett helt annat perspektiv på saker och det var jävligt interssant, faktiskt.
Det var en annan i sällskapet som också var nykter och skulle köra, vilket var rätt skönt det med.
Vi kunde skratta åt de andra ihop.
Jag ska nog gå ut nykter oftare i fortsättningen.

Kommentarer
Postat av: Alex

Billigare blir det också..

2008-01-13 @ 13:12:00
URL: http://teammanwhore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0