Far, lilla far

Min pappa är lite rolig han.
Nu har han startat kampanjen "Amanda vill egentligen bli ingengör" och kör stenhårt på det spåret.
Man kan ju tycka att det skulle räcka att sikta på veterinär, men nej nej... :P

Det han grundar detta mest på är att jag har börjat titta på discovery, att jag alltid har varit mer teknikintresserad än min syster och fått assistera honom vid sysslor en son kanske annars hade assisterat vid.
Senast idag tyckte han att jag nog också borde läsa Matte E på komvux, för sen om jag sökt veterinärlinjen i några år och tröttnat på det, eller som han sa "Om du kommer på att du inte alls vill skära i djur", så kommer jag vilja söka in chalmers och bli civilingejör istället, och då minsann! DÅ (och typ endast då) behöver man Matte E!

Han är tokig...
Va fan skulle jag vilja bli ingejör för?!
Jag har frågat och fått förklaring säkert 15 gånger, men jag kan ändå inte säga att jag vet vad en ingenjör faktiskt gör!

Han är knasig...

Han har förresten skaffat sig en ny leksak (ni som hört historierna om honom förstår nog...), en iPod nano.
Han sitter och fipplar, gullar och leker med den nu och kopplar in och ihop och kör runt på sätt jag inte ens kan tänka mig.

Men vi tycker om honom ändå.
Han är fin.

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh, då måste han vara lycklig nu, när han fått en ny leksak :-) Köpte han alla sladdar som fanns till? ;-)

2008-01-08 @ 12:22:49
URL: http://www.linamusique.blogg.se
Postat av: Lina

Auditionen är i Malmö... Grymt skönt att kunna köra bil ner dit :-) Pusspuss

2008-01-08 @ 14:32:18
URL: http://www.linamusique.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0