Beundrare

Det blev lite oväntat idag.
Gick upp vid 7 för att ta mig till jobbet vid 8.30.
Skulle jobba heldag till 16.30.
Precis när jag dragit åt handbromsen ringer telefonen...

"Hej det är Peter från ....skolan! Har du åkt hemmifrån än?"
"Hej. Eeh.. ja det har jag"
"Jaha, vad synd. Det har blivit lite konstigt här. Han som du ska vicka för har egen planering på onsdagar och det gör att du inte har något att göra på förmiddagen. Du får givetvis betalt för hela dagen ändå eftersom vi bokat dig, men du börjar inte förrän 12.30 och jobbar sen till 16.30. Så du kan ju åka hem igen då."

Det var precis vad jag gjorde också.
Fast jag vände i dörren efter att ha bytt väska och så stack jag till gymmet.
Lika bra att göra något nyttigt, tänkte jag :)

Mina nya lurar ger mig stötar när jag använder dem på löpbanden!
Skitobehagligt, men inte helt ovanligt enligt personalen.


Först sprang jag en stund, sen blev det styrketräning.

Det var då jag fick ett fan...

Eller något i den stilen.

Det var inte så mycket folk där eftersom klockan bara va halv 10, men en gubbe i 65-årsåldern var där inne samtidigt som jag.

Han tittade på mig när jag tränade hela tiden (lite obehagligt...) och sen tog han över maskinerna efter mig och försökte göra likadant.

Han frågade mig också, i ett lugnt parti i musiken som tur var annars hade jag nog inte hört honom, vad det var för något jag hade där i handen.

En mp3-spelare med musik, svarade jag.

Musik? Oj vad spännande...


Efter ett tag la jag mig på en speciell bänk och gjorde sit-ups.

Då såg jag i spegeln att han satt och tittade på mig hela tiden och log jättemycket.

Creepy!

När jag sedan var färdig gick han också dit och gjorde likadant.

Jag tror han klarade typ 3 :)

Lite kul...


Ja, så spännande har jag haft det idag i alla fall.

Nu ska jag snart till jobbet igen.

Borde kanske pluggat lite, men det blev inte så...


Kommentarer
Postat av: Johan

Fatta vilket läge du hade där. Du skulle gjort helskumma grejer, bara för att se om han gjorde likadant.

2008-01-16 @ 13:14:27
URL: http://schooner.blogg.se
Postat av: cecilia

hahaha, jag håller med sune!

2008-01-17 @ 02:03:34
URL: http://heyholetsgo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0