Inbrott

Idag har vi haft inbrott här hemma.
Någon/några har brutit sig in och tagit våra saker.
Någon har varit i vårt hus, gått igenom våra lådor och ägodelar och plockat till sig.
Av mig tog de inte så mycket. Jag hade med mig flera av mina värdefulla saker och av resten hittade de bara min mobil och min laddare. Jag har i alla fall inte upptäckt något annat än.
Av mamma tog de så mycket mer...
De tog alla hennes smycken. Smycken hon fått av sin mamma, min mormor, som är död. 
De tog hennes forlovnings- och vigselring och många, många andra värdefulla saker.
De tog en digitalkamera. En videokamera. Tillbehören till mobilen pappa köpte igår. De tog en del annat också men ja orkar inte...
Det är så sjukt att de vart inne i mitt rum och tallat på mina grejer. 
De har öppnat alla lådor överallt. Visserligen inte slängt ut grejer, men ändå systematiskt gått igenom.

Jag hoppas att jag störde dem. Jag ringde hem mitt på dagen men ingen svarade. Jag hoppas jag skrämde dem. Att de blev rädda och stack utan att fullfölja. Eller något. 
Ett par grannar har sett någon skåpbil som uppfört sig lite konstigt, men det är ju inte direkt något att gå på...

Ja vet inte vad jag ska säga... Det är bara så konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0