Resa 08 till 08

Ja, jag tänkte ändå ta mig i kragen och skriva något om hur min helg med The Mystery Man gick :)

Resan dit blev lite intressant faktiskt, för jag köpte en tidning där man fick med ett gratis parfymprov. Givetvis upptäckte jag inte förrän jag satt på tåget och börjat ta bort plasten runt tidningen att den lilla glas(!)behållaren hade spruckit och kladdat ner min tidning.
Jag fick alltså öppna mycket försiktigt och försöka plocka bort glasbitarna så noggrant som möjligt. Samtidigt som jag gjorde detta spred sig givetvis en mycket intensiv och irriterande parfymdoft i hela kupén. En aning pinsamt och jag tackar min lyckliga stjärna att ingen verkade vara vidare allergisk.
Något annat som inte var så kul med detta var att jag lyckades få glassplitter på tågsätet, så jag satt där och var lite halvnervös att få en flisa i ändan.
Det gick bra.

När tåget rullande in på Stockholms Central var jag kanske en smula nervös. Men jag hade ju ändå pratat med honom på telefon massa gånger, så det borde ju inte vara någon fara.
Det var det inte heller.
Kanske blev jag lite pladdrig till att börja med, men jag tycker att jag skötte mig hyffsat ändå :)


Vad vi sedan gjorde har jag redan skrivit om, och jag minns det inte så exakt, men det var säkert trevligt :P


Dag två blev ju lite ensam, men sen på kvällen gick vi på konsert med Laura Marling

image532

Tyckte att både hon och hennes vän var riktigt duktiga, och det var en härlig stämning.

Fredagen blev en härligt slapp dag.
Eftersom Walle kom hem tidigt från skolan hade vi massa tid att göra saker.
Vi gjorde några saker och tog det lite lugnt.
Fick härliga vårkänslor när vi gick en promenad längs med Mälaren (visst var det den) och solen sken så härligt.
Sen såg vi Hairspray på kvällen med tillhörande feta och onyttiga saker.
Perfekt.

På lördagsförmiddagen tänkte jag vara lite snäll och låta Walle sova eftersom han gått upp tidigt en massa dagar, så när jag vaknade vid 10-tiden smög jag ut och satte mig vid datorn ett tag för att vänta på att han skulle vakna.
Nån timme senare kom han ut och var jätteupprörd över att jag hade gått och inte kommit tillbaka, han tyckte att det var jätte ohyfsat och ville inte alls gå med på att jag varit omtänksam.
De är konstiga, de där 08:orna...

image534

Dumma sömntuta!

Vi lagade förövrigt en helt galen middag!
Vi hade lite rester och var sugna på massa olika saker, så till slut blev det en tallrik med:

image533

Stekt ägg, bacon, kyckling, broccoli, sockerärtor, brysselkål och vita bönor - sjukt gott!

Efter ett tag dök Walles vän Per Edvard upp och medan han duschade och sov en stund fick vi låna hans bil för att åka och hämta biljetten jag vunnit på traderaauktion. Det visade sig vara en smula lurigt, men till slut fick vi tag i den.
Frammåt kvällen dök även David och Charlotte upp och det visade sig bli riktigt intressant.
Efter några öl/glas vin åkte nämligen Walles "vänstergitarr" fram och de försökte lära sig hur en sådan skulle hanteras. När Per Edvard efter ett tag lyckades och bad David berätta en historia utvecklades det snart till en sorts improviserad allsång som höll på i nästan 45 minuter :)
Det var riktigt kul, faktiskt och det lät inte helt dåligt heller.

image535

David, Charlotte, Walle och Per Edvard

image536

image537


Sen finns det inte så mycket mer att berätta, faktiskt.
På söndagen åkte jag hem.

image538

Typ så glad var Walle över att behöva gå upp tidigt och följa mig till stationen :)

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det.
Det var härligt att vara där och vi hade kul.
Jag hoppas och tror att vi ska ses nån mer gång.
Sen får vi väl se.


Kommentarer
Postat av: Telefonhoran

En kontrollant kollas faktiskt så att vi INTE pratar sex - konstigt nog. Vi sitter inloggade på tre linjer samtidigt och på två av dem får man inte prata sex, såvida det inte är en kontrollant då ;)

2008-04-03 @ 16:52:32
URL: http://www.metrobloggen.se/telefonhoran

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0