Ett par lustigheter

Hade tänkt skriva detta igår, men jag glömde.

Jag har ju en vän som för tillfället pluggar och bor i Australien, så på grund av tidsskillnaden blir det inte så mycket snackat mellan oss. Förutom genom kommentarer på bloggen - vilken genial uppfinning! :)
Igår var denna vän i alla fall ute och festade och hade lovat att ringa och dela några visa ord med mig när hon var på topp.
Kl 14:18 fick jag följande meddelande:

"Hihi hihi min mobil e dö men ett sms tycker ja allt att du förtjänar! He he hoppas du är lika full som jag är för du har du ooh sjuk i skolan? Jobb? Pus min vän"

Eftersom min telefon tappat alla nummer, fattade jag först ingenting, men efter att ha lurat på landsnumret en liten stund och mindes Hannas löfte föll poletten ner hos mig.
Då började jag försöka tyda skiten :P


En annan sak jag tänkt skriva om flera gånger är en mycket konsig reklam jag upptäckte på Göteborgs Central för ett par veckor sen.
Det var utanför den där blomsterbutiken eller vad tusan det nu kan vara.
Där hade de smyckesboxar till salu, ni vet, sånna där typiska förlovningsringslådor och sånt. Ovanför dessa hängde en skylt med försäljningssloganen:

"Den lilla problemlösaren!"

Vad fan ska det betyda?!?!
Varför inte kräma på med:
"Är din flickvän tråkig och trist? Gnäller hon för småsaker? Släpper hon inte till så mycket längre? Vi har lösningen! Fria till henne och lös alla dina problem i en handvändning!"

Ja, vad tänkte de där egentligen?
Galet...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha just det ja! Glömde att du tappat alla nummer :) vilken tur att du listade ut det.

pinsamt blir det först när man räknar på tidsskillnaden och inser att klockan var 23.08 när du fick det. Och jag låg i sängen :P woah! australiensare vet hur man festar!

2008-04-04 @ 17:24:53
URL: http://njorun.blogg.se
Postat av: Arna

det hade ju varit rätt läskigt =D

2008-04-05 @ 02:10:58
URL: http://arnas.blogg.se
Postat av: h-f

nemen hej ! Ja, det var en trevlig överraskning vill jag lova ^^
Nej då, hur skulle jag kunna flytta härifrån liksom ?(;
Vi ska bara separera ett tag, så jag flyttar till ett hus nära maxi, du är välkommen att hälsa på efter den 21a denna månad ^^ Du är förresten alltid välkommen att hälsa på, bara så du vet (:

2008-04-05 @ 09:36:20
URL: http://ishav.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0