Underbart

Åh, herre gud vad lycklig man kan bli av andras dumhet ibland!

Från tjuvlyssnat.se - en av världens bäsa sajter

Sköndals centrum, Stockholm

Två "fjortisar" står på en busshållplats när dom ser en blind man gå över vägen.
Fjortis 1: Fan, jag skulle aldrig våga gå över vägen om jag vore blind!
Fjortis 2: Nej! Hur vet man om det kommer någon bil liksom?
Fjortis 1: Eller hur! Tänk att vara blind, då kan man typ inte ens använda mascara eftersom man inte ser vad man gör!
Fjortis 2: Det har du rätt i! Tänk, livet skulle suga om man vore blind!
Fjortis 1: Shit han kollar ju hit! Göm dig för fan!

Två unga killar sitter och diskuterar en fest som den ene har varit på.
Kille 1: Och så fixade han värsta holken!
Kille 2: Vadå? Skojar du? Varför grejar han en holk på en fest?
Kille 1: Uh, för han kände för det... Frågade om jag ville vara med, sa nej!
Kille 2: Vilken snubbe, bygga en fågelholk på en fest...


(Fyra ungdomar sitter runt ett bord och pratar)
Tjej ~14 #1: De har inte ens döpt sin katt än. Men jag tycker den borde heta Fido.
Tjej ~17: Jag träffade en som hette Fido en gång! På riktigt! Shit, jag tycker synd om honom.
Tjej ~14 #2: Va, kan man heta det?!
Kille ~19: Men det måste väl vara ganska vanligt i Italien. Ni vet han Fido Castro.
(Alla runt bordet bryter ihop av skratt)


(Två tjejer ~14 sitter och tittar i sin fysikbok och diskuterar en uppgift. Båda är väldigt modemedvetet klädda.)
Tjej 1: Jo, men den här, "om en astronaut är ute på en rymdpromenad och råkar kapa av linan och det enda han har med sig är en hammare. Hur gör han då för att komma tillbaka till rymskeppet?"
Tjej 2: Jo, han ska kasta den. För då blir han hammarens motkraft och åker bakåt tillbaka till rymdskeppet
Tjej 1: Men om han inte VILL kasta den då?
Tjej 2: Varför skulle han inte vilja det?
Tjej 1: Den kanske är dyrbar!
Tjej 2: Eeeh?
Tjej 1: Eller det kankse inte alls är en hammare, det kanske är en Fendi spy bag!!!
Tjej 2: Oj shit...ja då kan man ju inte kasta den.


(Vagnen är fullpackad, och det kliver på två hiphop-tjejer ~16. Den ena ställer sig tryckt med ryggen mot kille ~20).
Tjej 1 (högljutt): Guud va mycket folk det är!
Tjej 2: Jaa, värsta sardinburken!
Tjej 1: Haha, aa, känns som jag klämmer sönder alla.
Killen (muttrandes): Det är redan konstaterat...
Tjej 1: Åh gud förlåååt! (Flyttar nån centimeter.)
Killen: Nu slipper jag bli uppvärmd av flickvännen åtminstone..

Spårvagnen vid Valand, Göteborg

Tjej 1 ~25: Om man bara någon gång skulle ta med en helt främmande kille hem och ha sex mitt på dagen.
Tjej 2 ~25: Ja, det skulle vara häftigt!
Kille ~22 (från sätet bakom): Hej! Markus.

Så borde alla göra! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0