Minnen

Jag stog och tittade på en trio barn som lekte en lek som gick ut på att alla trillade.
Då förundrades jag över att barn kan tycka att något som är så tråkigt är roligt så många gånger om.
Jag började fundera över om jag själv var så lättroad och kom på en osedavnligt korkad lek jag och min barndomsbästis Sussi lekte.
Leken gick ut på att vi hade jättekul och skrattade jättmycket.
Vi höll på att äta mat och mjölken tog slut.
Därför fick vi gå till kylskåpet med glaset och hämta mer.
Men på vägen tillbaka tog vi en klunk och skrattade sedan så mycket att vi sprutade ut all mjölk vi just druckit.
Då kom en hel jävla massa mjölk på golvet och detta fick vi torka upp under massor med mer skratt.
Jag skämtar inte om jag säger att vi säkert gjorde om den proceduren 20 gånger.
Slöseri med mjölk? Check.
Otroligt lättroade? Check.

Vi kanske var en aning korkade, men oj vad kul vi hade...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0