Min dag

Igår hade jag inget att göra.
Jag skulle ju egentligen ha jobbat, men det blev inte så.
Då ringde jag min fantastiska back up - Edvard!
Han skulle kolla på film med Lina Nilsson och jag fick gärna va med, ja tack!
Så in med tåget till Partille och träffa Edvard, Lina, Peter och Björn, vi valde film, köpte snask och tappade Peter och Björn på vägen.
Efter filmen - Fraction - snackade vi i några timmar, mycket trevligt, sen skjutsade Edvard Lina hem.
Jag fick sova över eftersom mina efterblivna tåg slutar gå vid 12.
Vi släppte av Lina vid lite innan 3, sen åkte vi runt i Eddies bil i över en timme och bara pratade.
Det var härligt.
Väl hemma pratade vi lite till och bestämde oss sen - även om ingen av oss var trötta - för att vi var tvugna att sova lite också. Efter att ha snackat lite väl högt på Edvards rum ett tag, vilket resulterade i att hans pappa bankade i väggen så att vi skulle hålla käft, blev det också så.

På morgonen ringde min telefon om jobb, men jag sluddrade något om Göteborg och la på.
En stund senare vaknade jag till av att Edvard mumlade "Bajsamanda", fnissade och somnade om - sjukt kul!
Vid 12-tiden ringde Edvards telefon om en jobbintervju - skit kul, Edvard! - och då fick vi också gå upp.
Ännu en film, massa snack och en del mat senare satt jag på tåget hem.
Mamma var på bråkhumör idag, så det var bäst att hålla sig undan.
Jag gick ut på långpromenad med hundarna, vilket var skönt men blött.
Och nu sitter jag här.

Spännande grejer, eller hur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0