I wish I was as good at english as I think myself to be

Lite skum rubrik, jag vet.
Men det är faktiskt så, jag önskar verkligen att jag var så bra på engelska som jag tycker att jag är.
Vad jag menar är att jag rent teoretiskt är duktig på engelska och jag har väldigt lätt för det där med att lära mig språk och eftersom jag är lite musikalisk av mig är jag också rätt bra på att få det att låta bra.
Men det är där problemet kommer.
Jag är inte på långa vägar så duktig på att prata engelska som jag är på att skriva det, och jag vill verkligen vara det!
Engelska är ju världes största språk och därför mycket mer välutvecklat än andra språk och jag tror det är mycket därför jag trivs så bra med det.
För jag älskar verkligen engelska. Ibland kommer jag på mig själv med att tänka på engelska, bara för att jag tycker om hur det låter i mitt huvud.
Jag valde till engelska c på gymnasiet och jag är jätteglad att jag gjorde det, även om det var en riktigt tuff kurs. Men något som var lite tråkigt var att den var väldigt inriktad på det skriftliga och jag vill utvecklas med mitt tal.
Så vad jag verkligen skulle vilja är att åka till ett engelsktalande land och bo där ett tag för att verkligen få in det.
Jag har släkt i England så jag har varit där en del och jag har fått höra att jag har rätt bra uttal, men vad som skulle va härligt är att få det där flytet som kommer när man verkligen känner sig hemma i ett språk. När man inte behöver tänka efter, det bara rinner på av sig självt.

Vet inte riktigt vad poängen med det här inlägget var. Vet inte riktigt vad poängen med många av mina inlägg är.
Men....
Är det någon som vill flytta till England/Skottland/Irland med mig ett tag?

Kommentarer
Postat av: Sebbe

Jag vill!!! :D fast jag har inte råd

2007-09-23 @ 22:35:32
URL: http://rinvall.blogg.se
Postat av: Hanna

AUSTRALIEEEEEEN!!!!!

2007-09-24 @ 03:32:36
Postat av: Bloggsmurfen

haha, om jag varit singel ochinte haft fru och barn och jobb och vänner så skulle jag jättegärna flyttat till skottland !! :)

2007-09-24 @ 11:52:45
URL: http://metrobloggen.se/bloggsmurfen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0