Dagens

Ja, efter ännu en dag på en förskola i Alingsås kan jag här leverera dagens repliker

Ett av barnen var omåttligt förtjust, han hade en ramsa han visste att han inte borde säga, och då var det klart att det var det enda han gjorde...

"Bjällerklang, bjällerklang, cykla bakochfram. I ett hörn stog en björn och måla snoppen grön!"

Asså, seriöst! Vad är det med barn ramsor och rim som inte rimmar?!
Kan inte några vänligt sinnade föräldrar eller andra vuxna förklara för barnen att dom är korkade och att det inte går att rimma så.

"Maj, maj måne, jag kan lura dig till Skåne" Så långt är alla med.
Sen kommer fortsättningen "Där det finns en apa, som lurar dig tillbaka"  Va fan hände där?!
De e väl inget jävla rim!

Eller ta den här;
"Tack för maten, den var god. Mitt på bordet stog en ko!" Sanslöst...
Då är den aningen värre versionen faktiskt bättre;
"Tack för maten, den var god. Hälften spydde, resten dog" Rätt ball är den också :)

I alla fall, dagens andra replik var från en liten flicka som var i snopp- och snippaåldern (Ja, det kallas ju tydligen så nu, vårt lilla könsorgan)
Den flickan satt i alla fall vid matbordet och upprepade flera gånger:
"Jag har snopp, jag har snopp"
Med tanke på hur otroligt feminin den lilla flickan var och hur söt hon va var detta rätt underhållande.
Man kanske måste ha vart med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0