25e September

Snart är det Oktober.
Det vet alla Alingsåsare och uppmärksamma människor som bor i närheten vad det betyder;

Ljus i Alingsås

Till dig som inte vet vad det är och aldrig upplevt det har jag bara en sak att säga: Du har verkligen missat något.
Jag ska förklara.

Varje år sedan någon gång i slutet av 90-talet samlas världes elit inom ljusdesign i den lilla staden Alingsås.
De hittar varsitt ställe i staden de faller för och sedan arbetar de i många månader med sitt projekt - att ljussätta på de mest häpnadsväckande sätt.
Vissa använder sig även av ljudeffekter, men på många ställen behövs det inte, det är så bra bara som det är.
Så varje år blir det en promenad genom Alingsås som många, många tusen går och många går flera gånger.
Det häftigaste är ofta att gå en gång i början av Oktober och en gång i slutet, för naturen förändras så mycket under just den här månaden.
Löven ändrar färg och faller av, gräset förändras, himmlen ändrar färg och dagarna blir kortare och nätterna mörkare.

Det är också alla fotografers dröm, så för mina fototokiga vänner - missa inte detta!

Jag hoppas att ni alla tar chansen och går och tittar på detta fantastiska som finns i vår härliga lilla stad under en hel månad.
Tro mig, de allra flesta år är det någonting man verkligen inte vill missa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0