Tråkigt

Vi var hos veterinären idag och fick bekräftat att det var öronskabb.
Vi fick medecin utskriven till henne och vaccinerade henne.
Det blev en fet nota.
Problemet nu är att för att minimera risken att hon smittar andra djur ska hon vara isolerad i 2-3 veckor.
Det är inte alls rätt mot henne att vara instängd på mitt rum så länge och vi har ju två andra katter och två hundar dessutom.
Tydligen är det så att hundar inte alls lika ofta blir smittade, men att andra katter absolut skulle få det, så om inget annat går att få ihop kan vi stänga vår inre kattlucka och bara låta våra katten få vara i lilla hallen och lillstugan i några veckor och så får vi hoppas på hundarna och se till att sköta om Nora väl, men det är inte så kul för våra katter och det innebär rätt mycket jobb.

Målet just nu är att hitta ett nytt hem åt henne.
Helst ett permanenet hem, så att hon slipper flänga runt mer, men åtminstonde ett hem för den närmsta månaden.

Åh, det är så tråkigt att hon inte ska stanna!
Hon är en otroligt härlig katt!
Ovanligt social och mysig som bara den.
Alla kattungar är söta, men efter att ha haft så många börjar man bli bra på att upptäcka dem som också har en härlig personlighet, och Nora är en sån katt.
För min del skulle hon gärna få bo på mitt rum, men det skulle inte vara kul för henne.
Hon behöver utrymme och sällskap.


Snart ska jag in och fika med Sofia, det ska bli trevligt :)
Bra med Ljus i Alingsås, det betyder kvällsöppna caféer!
Ja, jag bor i en småstad...

Kommentarer
Postat av: Alex

Alingsås är ingen stad..

2007-10-23 @ 20:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0