The Time Of My Life

Åh, hur ska jag börja beskriva gårdagen?
Det var fantastiskt.

Först gick Lina och jag till Bamboo för att äta.

image112

Allt var som vanligt jättegott med undantag för diskvattensoppan och som vanligt blev jag besviken över att magen blev mätt innan huvudet blev det.
Lina berättade att en av henne klasskompisar blivit uppringd av Jonas Gardell inte mindre än två gånger den dagen!
Jag kan nog inte förklara hur häftigt jag tycker det är.
Dom pratade om att ses idag. Tänk om dom gör det.
Fan va ball...

Sen blev det en rask promenad till konserthuset där kvällens main event skulle hållas.
Vad ska jag säga?
Magiskt
Han lyckades igen.
Så otroligt klockrent och knivskarpt så många gånger.
Han hade hela publiken trollbunden.

image113

Jag ska inte avslöja för mycket för folk som ska se den, men ett tips är ju att inte ha på sig sina allra finaste kläder om man ska sitta långt fram ;)

Efter showen blev det liten språngmarch till Lisebergs station för att hinna med Kungsbackapendeln.
Lina skulle hem och jag skulle till Möllan för att dansa Lindy Hop.
Anton, Erik, Trulls och två storögda 93:or från deras orkester var redan där och snart var även jag igång och skakade mina lurviga.
Jävlar vad jag älskar det.
För er som aldrig upplevt det kan jag berätta att känslan av att bli förd riktigt bra och få igång ett riktigt bra groove i dansen är fantastisk.
När man får riktigt bra förningar och plötsligt hamnar i turer och på ställen man inte kände till innan går det ett lyckorus genom hela kroppen. Obetalbart
Jag dansade med en jätteduktig kille igår som gjorde alla möjliga spännande saker jag fick försöka hänga med på. Han fick mig att känna mig lite duktig :)
Jag är fortfarande väldigt fotfokuserad när jag dansar socialt, men jag jobbar på det.

Plötsligt gick brandlarmet och alla fick snällt gå ut i kylan.
Det var ganska skönt först, för det blir inte nådigt varmt när 300 personer dansar så svetten skvätter, men efter en stund blev det lite kyligt.
Snart kom brandkåren på autolarm och fick stänga av skiten.
Det var nog nån toastmaskin som brännt vid eller något. Inget allvarligt.
Jag fick i alla fall en liten stund att lära känna ett par kurskompisar och jag fick veta att en av dem tävlat i 10-dans i 5 år.
Det är riktigt häftigt. Om inte jag fattat fel så tävlar man alltså i 5 ballroomdanser och 5 latinodanser.
Grymt imponerande. Han blandade även in lite sånt när vi dansade sen. Det var kul :)


Nu är Emily, Tobbe, Snigel och Hugo här och hälsar på.
Mamma fyller år i veckan, så vi ska fira henne lite idag.
Jag fick just en spruta av mamma.
Ska få en till om en timme.
Usch.
Det gör ont i armen.
Men jag ska ta dem för att inte dö på afrikaresan i februari, så jag står ut :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0