Svettas

Oj, oj, oj vad man svettas av Lindy Hop.
Kom just upp från en dusch i källaren.
Lite konstigt kanske, men vår vanliga dusch har just nu bara svinvarmt vatten på menyn, så det är tur att vi har en till.

Åh, vilken härlig kväll det blev!
Jag har dansat med så många människor!
Jag har vågat bjuda up främlingar!
Jag har gjort bort mig flera gånger, men lett lika mycket för det.

Jag tog med mig kameran och tänkte knäppa ett par bilder, men givetvis var batteriet slut...

En sak som var lite kul var att en killa jag dansade med senast tog kontakt på ett sånt klassiskt sätt.
Lite ABC-varning på denna med :)
Han hade dansat med en tjej och jag hade precis dansat med en man och på väg över dansgolvet råkar han stöta till mig och säger förlåt och nejmenhej är det du och vil du dansa och så vidare... :)
Han är duktig på att dansa och jag gjorde bort mig lite, men han var asschysst och hade lite lektion med mig. Sånt tackar vi för!

Precis innan jag skulle gå och möta mamma och pappa som skulle hämta mig bjöd en man upp mig och vi dansade lite. Vi presenterade oss emellan danserna och när vi dansat två låtar tänkte jag avlägsna mig. Jag sa något ursäktande om att jag skulle dricka och han sa att vi skulle dansa igen senare, ja visst sa jag men jag ska snart gå så det blir nog en annan gång. Vi ska dansa igen sa han en gång till, men då mest log jag.
Jag gick iväg. Han följde efter.
Han började prata och berätta att han dansade massa annat också, mass latino danser och sånt och sa att cha-cha-cha dansades till ungefär samma beat och visst kunde han få visa mig lite?
Ja, okay sa jag och gick med. Han höll väl tajt och förde mina höfter väl mycket och jag tyckte han var rätt obehaglig. Jag sa att jag verkligen var tvungen att gå och gick därifrån och hörde efter mig "Vi ska dansa igen"
Lite creepy.
Jag är ju så himla dålig på att avvisa sådana människor!
Jag klarar inte av att vara tydlig nog och säga rakt ut att jag inte vill och jag klarar inte av att bara dissa och gå därifrån.
Tänk om jag träffar honom massa gånger? Usch...
Jaja, det löser väl sig.

Ja, jag hade i alla fall otroligt kul ikväll och jag har aldrig tidigare dansat med så många olika på en kväll.
Grymma framsteg för mig!
Detta ger mig otroligt mycket bättre självförtroende när det gäller att gå ut och socialdansa själv till våren när Anton och Erik är borta. Jag var ju där med Erik ikväll, men jag såg ju knappt till honom.

Detta var en härlig kväll, jag har haft en bra vecka och nu ska jag sova en riktigt härlig och lång natts sömn.
God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0