Myspojken och kattungen

Jag var på en ny förskola idag, det var riktigt trevligt.
Jag har inte jobbat på förskola på ett par veckor, så det var kul som omväxling.
Det var otroligt härliga barn där!
En pojke på nästan 1½ år var förälskad i en lika gammal tjej.
De båda var otroligt söta och de gick och höll varandra i handen hela tiden och hjälpte varandra upp när nån ramla.
De blev bytta på samtidigt en gång idag och då låg de och gapskrattade ihop.
Underbart! :)

På eftermiddan när det inte var så många barn kvar var det en pojke som var jätteblyg och som jag inte pratat så mycket med som föll ihop på golvet helt plötsligt och började gråta.
Det var den tystaste barnagråt jag varit med om. Han bara skakade och snyftade.
Då gick jag fram och frsökte förstå vad det var som var fel, men jag fatta ingenting.
Så jag fick köra trösta-rutinen med lite massage och klia på ryggen och viska lugnande ord och så.
När han inte blev lugnare tog jag upp honom i famnen och satt mig med honom i en soffa.
Han satt och snyftade lite till och från, men främst bara satt han där, knäpptyst, och bara tittade.
I en timme!
Förutom att han dregglade ner min tröja var det någiot av det mysigaste jag varit med om.

Ja, och så var det kattungen också.
Vi ska ha en kattunge här i en månad, fick jag reda på idag.
Den kommer ikväll.
Det är vår virriga granne som inte lyckats fixa kattvakt till den när hon ska åka hem till Dominikanska Republiken en månad, så då får vi kliva in och vara lite snälla.
Jag vet inget mer om den än att den är 11 veckor gammal.
Dom vill bli av med den, så om det är någon som vill ha en kattunge är det bara att säga till!
Jag lägger upp bilder på den nån dag.

Jag ska tillbaka till samma förskola imorgon.
Jag ska öppna, så jag börjar 6.50
Lite segt, men det blir väl fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0