Framtiden

Jag och pappa avslutade just en mycket lång frukost.
Vi pratar inte seriöst så himla ofta, men när vi väl gör det blir det mycket sagt.
Idag pratade vi mycket om utbildning, framtidsplaner och drömmar.
Han berättade om hur han hamnade där han är idag och det var mer förvånande än jag trott.
Vi pratade om föräldrars och omgivningens påverkan på studieresultat.
Men främst pratade vi om min framtid, mina planer och drömmar.

Jag är så himla inställd på veterinärutbildningen nu att jag inte riktigt vet vad jag skulle göra om det skulle visa sig att det inte blir av.
Om jag kommer in i Oslo men inte i Uppsala nästa år, väljer jag att vänta eller väljer jag Oslo?
Om jag inte kommer in alls, vad vill jag ha för "undertidenutbildning" då?
Om jag inte klarar att få MVG i fysik b till våren, nöjer jag mig med Oslo då?
Vad vill jag göra under tiden om jag tvingas vänta?
Det finns många saker att fundera på och min pappa är bäst på att hjälpa en komma på saker.
Det ska han väl i och för sig vara, psykolog och psykoterapeft och allt vad han nu är :)

Nej, jag vet inte riktigt vad som kommer att hända.
Min största förhoppning just nu är att komma in i Uppsala nästa höst, gör jag det går allt perfekt.
Gör jag inte det kanske jag får bo hemma ett år till och läsa ett par lösa kurser på Göteborgs universitet eller något sånt.
Jag vet inte.
Men jag har en del drömmar och planer i alla fall.
Och det löser sig alltid till slut, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0