Dagens citat

Jag höll i en genomgång av substantiv i en 6:e-klass idag och en pojke var framme vid tavlan för att skriva upp alla ord som klasskompisarna kom på som man kunde sätta "en" framför.
Först var det vanliga ord som telefon, bil och blomma, men sen kom de på att en del snuskiga saker också kunde sägas och när då en pojke sa "en snopp" fick killen vid tavlan skriva det ordet.
Han stavade fel och skrev "snop", så jag rättade honom.
Efter lektionen frågade han mig:
"Hur visste du att snopp stavas med två p?"
Hahaha!
Antingen var han fascinerad över att en tjej visste något alls om pojkar eller så försökte han sätta dit mig om att jag någonsin hade tänkt på ordet snopp. Jag är inte riktigt säker.
Jag sa i alla fall att även om jag inte hade en snopp så betydde det inte att jag aldrig hade hört talas om en.
Då blev han nöjd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0