Chockerande

Jag och mamma begav oss idag ut i de djupa skogarna i Alingsås utkanter för att plocka svamp och skrämma får.
Det blev dock bara 3 små kantareller och 2 taggsvampar, var fan höll alla de andra hus?!

image111

Några av fåren mamma och Toya vallade runt en stund.
Dom börjar bli så duktiga nu...


När vi gick där och pratade berättade i alla fall mamma något för mig som jag fann mycket störande och därför vill jag ta upp det. Hör här:

Man har räknat ut att vi i Sverige idag rör oss i genomsnitt 6 km mindre varje dag än för bara 50 år sedan!
Bara det är ju faktiskt stört!
Om man tänker i vardagsmotionslängd så är det en jävla bit!

En annan undersökning av en mellanstor "lagomstad" i Sverige visar att bara 5-10% av alla invånare har tillräckligt bra syreupptagningsförmåga (=kondition) för sin ålder!
Fan vad dåliga vi är! Det är ju sjukt!

Men här kommer ändå det värsta.
Detta är vad vi är på väg mot.

Det finns en karta över USA där alla stater där över typ 5-10% av befolkningen lider av diabetes är märkta.
För 50 år sedan var bara ett par stater markerade.
Idag är det 3-4 som inte är det.
Detta är alltså vad som väntar oss!
Och det är ju inte bara diabetes som blir följden.
Sjukdomarna är väl nästan lika många som bärarna...

Det är skrämmande statistik och defenitivt något värt att tänka på.
En joggingtur, någon?

Kommentarer
Postat av: cecilia

jag säger: ljus i alingsås, SNARAST!

2007-10-10 @ 20:15:09
URL: http://metrobloggen.se/hotchick
Postat av: den arga arga draken!

håkan hellström har ju faktiskt tagit melodin från sonic när han gjorde "känn ingen sorg för mig göteborg" =)

2007-10-10 @ 23:40:22
URL: http://www.metrobloggen.se/vakten
Postat av: Johan

AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!!
Vi kommer dö!!!

2007-10-11 @ 17:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0