Afrika

Idag var jag, min familj och 21 andra personer på möte om vår kommande Afrikaresa.
Alla i min familj älskar att resa, men vi har inte haft möjlighet att göra några större turer.
I många år har mamma och pappa pratat om att när jag är 18 och Emily 20, då ska vi göra en riktigt stor resa.
Så vi satte oss ner för ca 1 år sen och pratade om vad för resa var och en av oss drömde om.
Den gemensamma nämnaren var Afrika.
Jag är otroligt fascinerad av Afrika på alla vis.
Kulturen, naturen, djuren, klimatet, allt!
De andra känner liknande.
Så vi bestämde oss för att det var vad vi skulle göra.

Först tänkte vi åka själva på resa och vi började kolla upp lite olika ställen, sevärdheter och aktiviteter, men det är ju så svårt att åka dit med så lite kunskap om allt som har med kultur och länder.
Vi har några vänner genom kyrkan som bott i Tanzania under perioder av sina liv och de har de senaste två åren anordnat resor dit för de som ville vara med, så när de bestämde sig för att göra om det valde vi att hänga på där.
Det är otroligt mycket bättre, för de känner en hel del människor, känner till de viktigaste sederna och vet vilka ställen som är värda ett besök och inte.

Ikväll var det alltså möte.
Det är inte sant vad spännande det låter och hur sugen man blev!
De pratade mycket om praktiska saker, men visade också bildspel och berättade.
Vi fick se en planering på vad vi ska göra, dag för dag och de berättade om alla aktiviteter och vad vi kan vänta oss ungefär.
Det låter helt otroligt fantastiskt.
Jag önskar bara att vi kunde åka direkt :)



Min mamma är tokig.
Idag badade hon.
I en sjö.
Hon sa att det var varmt.


Kommentarer
Postat av: Arna

Jag är sjukligt avundsjuk..!
Någon gång ska jag åka till Zambia och Kenya! :D

2007-10-16 @ 00:45:01
URL: http://www.metrobloggen.se/ArnaS

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0