Rekkvell och dysterhet

Kvällen blev lite konstig.
Min fasters man ringde och berättade att fastern är sjuk, så pappa satt i telefon en massa och var allmänt dyster.
Det blev lite reker i alla fall så för en stund var alla nöjda och snart var alla mätta.
Idolkvällen var intressant. Vilken twist att Daniel åkte ut!
Jag bryr mig inte så mycket om hur det går nu, jag förstår inte vad som händer där riktigt, men jag hoppas att Marie hamnar i final.
Idag ska jag träna och sedan åka till Tove. Borde klämma in städning och bäddning nånstnas där också. Är verkligen på tiden.
Jag är konstig när det gäller städning. Eller det kanske jag inte alls är, men jag tycker det är konstigt i alla fall.
Jag tycker som de flesta andra att det är stört tråkigt att städa, så jag undviker det till det yttersta.
Till och med min mamma har gett upp att tjata, jag tror hon prövar mig och ser hur mycket skit jag kan blunda för för att slippa ta tag i det. Svaret är en hel massa skit, faktiskt.
Men det skumma är att när jag väl sätter igång och städar, gör jag det ofta galet noggrant. När jag väl är igång är det som att en spärr släpper och jag ser varenda litet dammkorn som fienden som mååste elimineras. Tur är väl det, förståss. Hade jag gjort ett dåligt jobb när jag väl satte igång hade jag nog haft många fler husdjur än jag redan har :)

Ja, det här blev ju ett hyffsat astrist inlägg, men skyll dig själv. Det var du som läste.

Kommentarer
Postat av: Johan

det var ju tråkigt att räkvällen inte blev så lyckad...

Om du ändå ska städa kan du väl hjälpa mig med monsterdagiset här...

2007-11-24 @ 13:49:22
URL: http://schooner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0