Gosh

Varning! Långt inlägg!
Men roande :)


Yeah. Nu är jag trött igen.
Jobbade på en förskola igår till 4. Åkte hem, fick hjälpa mamma med städningen, sen åka och hämta syster på stationen, sen åka och sola lite, sen hem fort som fan för att äta och byta om och dra till Sticky.
En del folk hade träffats innan och förat lite, men ja kom efter de så ja mötte dem där. De åkte in astidigt och jag tyckte de va tråkigt för de skulle inte va nått folk där. Ack vad fel jag fick.
Ana min förvåning och förtvivlan när jag kommer fram och ser havet av folk som köar! Det hade för fan inte öppnat än! Men sen har jag inte varit på sticky på topfloorkväll + löne helg innan heller.
Givetvis stog mina vänner dessutom längst bak i kön.
Resultatet av allt detta var att vi fick stå i kö i en dryg timme och lyckades faktiskt missa att komma in gratis.
Väl inne fick man slå ner ett dyssin människor för att få hänga in i garderoben. Hade man tänkt igenom det bättre hade man kanske kunnat gå upp en våning och hängt in lättare.
När jag sen äntligen var inne och redo insåg jag, och alla andra, att med den tiden det tar att få beställa på sticky var det lite bråttom att köpa något innan happy hour va slut.
Jag, och några av vännerna, ställde oss vid baren och kämpade. Jag skämtar inte om jag säger att alla som stog vid baren när jag kom fick beställa innan mig. Jag vet verkligen inte vad jag gör för fel! Jag till och med klev upp på den där lilla listen för att bli längre och stog där och stirra och vifta me stålarna. 21.59 fick jag beställa. Jag fick inte riktigt vad jag beställde, men de va gott och billigt så ja sket i de. Tur i oturen.

Nu började den trevliga delen av kvällen :)
Massa vänner var där och folk jag inte träffat på aslänge var där och det var så härligt. Sir Galahad (rätt stavning?) spelade och jag tyckte synd om dem. De va aslite folk vid scenen. Ett fyllo gick upp på scen och lyckades stå kvar i flera minuter. Men man kan fan inte säga att de inte körde järnet ändå! Vilka kämpar :)
Sångaren gick ut i publiken och försökte få en kyss av en tjej. Hon banga. Jag stog där och tänkte. Kom hit för fan så ska du få dig en tungrullare som heter duga! Men han hörde inte de. Damn.

Ja, det var en bra kväll ändå. Jag och Arna fick visserligen springa från raggade pojkar, men de va rätt kul det med :)
Sen kom Arna och jag på, lite för sent givetvis, att vi måste skynda oss till tåget. Hon fick tag i sin jacka mycket fortare än jag, så hon började gå. Jag blev aningen stressad. När jag till slut fick tag i den var de typ 10 min kvar tills tåget skulle gå. Spring! Men det gick asbra :) Det kom en spårvagn helt perfekt, så jag behövde inte skynda alls. Jag hann ikapp Arna vid drottningtorget och vi kunde lugnt åka med tåget.

Ja har haft rätt svårt att sova den senaste tiden och denna natt var inget undantag. Först vakna jag och gick halvvaken ner för att kissa. När jag kom i säng igen kunde ja inte somna om ordentligt, utan låg och vred mig och drömde bitar av skumma drömmar.
Jag drömde faktiskt att jag stog i en aslång kö :) fast den här gången gick kön till en asstor rea i en grym leksaksaffär. Och det var asbra! En liten stund efter att vi ställt oss i kö kom en vakt och plockade Agnes och mig och ställde oss nästan längst fram! Tänk om de hade hänt igår...
Sen lyckades Agnes låsa in sig i affären och fick ligga still på golvet för att larmet inte skulle gå. Sen vakna jag :)

När jag väl lyckats somna knackade det på dörren. Fan. Pepsi drog igång kören och jag fick kasta på mig morgonrock och gå ner. Slamsugare. Visst, visst, ta vårt bajs! Jag bryr mig inte! Sen gick jag och la mig igen.
Jag ska börja jobba 14.30 och jobba till 9 imorgon bitti. De ska bli gött faktiskt. En lugn, skön kväll.
Imorgon fyller syster år. 21. Vi ska fira henne lite, men på kvällen ska hon iväg på en häftig grej. Jag tar inte det nu, dock. Berättar kanske imorgon eller nått....

Jag tog själv inga bilder, men jag väntar mig en hel del vackra pics från er andra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0