Good Ol' Days

Helgen som kommer ska ägnas åt den traditionella julklappshandeln med Tove.
Den inträffar lite extra tidigt i år eftersom att Tove ska va i Boston och hälsa på sin bror ända fram till ett par dagar innan julafton och det kändes som lite tajt om tid.
Jag hoppas bara att Haga-marknaden har hunnit dra igång, för vi går alltid där och myser och tittar och fikar.

Min och Toves relation är väldigt speciell.
Vi har kännt varandra sen vi var små dreggelmonster eftersom våra föräldrar sen urminnes tider har firat alla midsomrar och en hel del andra högtider tillsammans, så vi lekte mycket när vi var små. Jag minns dock att jag inte direkt kände henne eller tyckte otroligt mycket om henne fram tills jag var typ 12. Sommaren det året åkte jag, Tove och en drös andra ungar på vårt första kristendomsskoleläger = typ konfirmation fast man kan gå många år.
Den sommaren hittade vi verkligen varandra och sen dess har vi varit mycket tajta. Fast tajta på ett annorlunda sätt.
När vi ses klickar allt perfekt. Vi läser varandra otroligt bra, skrattar åt samma saker och håller oss med sjukligt många internskämt som ofta gör att vi är mycket svåra att umgås med. Samtidigt ses vi inte alls ofta, och jag är inte säker på att det är något helt negativt.
Missförstå mig rätt, jag älskar Tove, men jag tror inte att vi skulle va så bra vänner om vi träffades mycket mer.
Vi har aldrig bott särskillt långt ifrån varandra, hon bor på Hisingen som ligger ungefär 1-1½ timme bort, och ändå har vi med få undantag träffats mer än nån gång varannan månad. Jag har ändå gått i skola i Partille och haft ännu närmre till henne, men det har ändå inte blivit så.
Tove och jag kan prata om allt, och vi gör också ofta det. På sätt och vis kan jag väl bland tänka på henne lite som en syster. Jag har ju trots allt känt henne hela mitt liv och vi har gått igenom mycket tillsammans, men samtidigt har vi ju faktiskt träffats rätt så lite i jämförelse med hur länge vi kännt varandra.
Ja, det är knepigt det där...

Anyway, summan av kanelen blir väl till slut att jag älskar dig otroligt mycket Tove, men om vi ses för ofta finns en överhängande risk att jag dödar dig :D


Kommentarer
Postat av: Johan

Marknaden i Haga startade för ett par veckor sen. I försäljningsbranschen börjar jul efter midsommar.
Förstår inte att ni inte julhandlar i Alingsås, tillochmed jag gör ju det...

2007-11-21 @ 22:06:44
URL: http://schooner.blogg.se
Postat av: Tove!

hej världens finaste panda!
jag håller helt med dig. Skjuter inte du mig skjuter jag nog dig. ;) Det är dock otroligt skönt att veta att du alltid finns där o allt sådant. Jag förstår syster-liknelsen. Kopplar allt direkt, vi är ju bäst! Läste din första konversaiton med Kossan igen häromdagen. Jag älskar hur underbar du är. Lika ödmjuk som en använd kondom ;)
All min kärlek o pussar!

"ursäkta mig är du invandrare?" "Har du astma?"

2007-11-21 @ 22:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0