Ang. helgen

Nu sitter jag här, dricker glögg och luktar svett.
Jag hade tänkt duscha direkt när jag kom hem, men först ville mamma att jag skulle äta och se på Parlamentet och planera veckan och dricka glögg innan de skulle lägga sig, så det blev inge me de.
Jaja, jag ska duscha, jag ska bara skriva klart först.

Jag åkte hem till Tove som satt och lugnade ner sig efter ett uttröttande dygn med lite läger och årsmöte i en sturelse hon är med i. Hon var inge vidare pigg och jag va inge vidare pigg och de va rusk-rusk-väder ute, men vi kämpade oss iväg, missade bussen och fick gå aslångt tillspårvagnen istället, allt för att ta oss till stan för en liten drickastund.
Vi hamnade i alla fall på Café Publik till slut och det var ett jättetrevligt ställe. Det var otroligt härlig stämning och förutom att de hade slut på många ingridienser till drinkarna så var det toppen. Den söta hippie-bartendern blandade ändå till egna goda drinkar till mig och Tove.
Efter en stund på Publik drog vi oss vidare till PC. Tove älskar mänligen det stället. Framför allt för att de har billiga Passoa-drinkar och lakritsshots.
Vi drack en hel del, men vi blev knappt påverkade någon av oss, vilket var skönt men mycket oväntat.
Vi kom hem till Tove och la oss lite innan 2. Tove ställde klockan på 9. Jag trodde hon sa 10. Därför gnällde jag lite när klockan ringde och jag upptäckte detta, så vi sov en timme till.

Det gjorde vi rätt i.

När vi väl kom in till stan vid halv 12 hade inga butiker hunnit öppna. I alla fall inte dem vi ville till. Så vi fick snällt köpa varsin dricka och vänta till klockan 12.
Första julklappen jag hittade var oväntat nog den till Anton.
Förövrigt blev det ett mycket intressant samtal med Anton om ifall vi skulle köpa julklappar till varran eller inte. Han tycker att vi borde men orka inte egentligen. Han sa att han inte orka köpa till alla vänner och jag sa att jag väl minsann va lite speciell i alla fall. Jag tycker att har man varit bästa vänner och tillsammans i nästan 1½ år borde man ligga hyffsat bra till. Han sa att jag inte alls var speciell. "Skönt att du är ärlig i alla fall..." sa jag. Sen påstod han att han skämta, men jag kände mig inte direkt övertygad.
Hans present blev jag faktiskt riktigt nöjd med. Den kändes helt lagom.

Jag hittade lite andra presenter också, en till min syster som fyller år nästa helg bland annat, men främst köpte jag faktiskt saker till mig själv :)
3 tröjor att ha i Tanzania, en ny rökelsehållare och 12 glas.
Det kändes helt rätt!

Man blir sjukt trött av att gå i butiker och frammåt 4-tiden var vi helt slut. Vi hade väl inte sovit överdrivet mycket heller. Så vi planterade oss på ett café och satt där och pratade och läste tidningar tills jag skulle till dansen och hon på resturang med sin familj och pojkvän.

Dansen var ju också ett kapitel för sig. Jag var otroligt opepp när jag kom dit, men det var så sjukt kul när vi väl var igång!
Vi dansade för glatta livet, alla lika engagerade och det såg så härligt och glädjefyllt ut att man måste le hela tiden. Solo-charleston är också svinkul!

Jaja, jag ska sluta tjöta nu. Härlig helg blev de i alla fall. Hoppas ni hade det med :)
Tschüss!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahah nu har jag fixat det lilla syftningsfelet. Jag tror nog det bara din snuskiga lilla hjarna som kopplade det sa i alla fall! hehe. Julklappar? Ojvoj. Har annu inte bestamt mig om jag ska kopa nagra. Kanns sa knas med jul och 30 grader :P

2007-11-26 @ 00:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0