Impuls

Igår kväll gjorde jag något oväntat.
Det var något som skulle kunna förändra hela mn tillvaro relativt snart och ändå var jag själv inte beredd på att jag ska skulle göra det.
Jag anmälde mig som au pair på en hemsida som letar upp matchande familj.
Jag har ju funderat en del på vad jag ska göra det närmaste året och eftersom jag hoppas komma in på veterinärutbildning nästa höst, även om jag vet att chanserna inte är väldigt stora, känns det som att jag kanske kommer gå miste om många av de saker man "ska" göra efter gymnasiet.
Jag vill åka utomlands. De skulle ju va gott att typ åka på tågluff men några kompisar, men detta kräver att man planerar mycket och sånna vänner har jag verkligen inte. På gott och ont.
Det skulle också vara kul att plugga något utomlands, typ språk eller något. Det kan ju faktiskt hända att jag kan göra nästa sommar, men det känns så långt borta.
Jag vet inte... Det passar säkert inte alls med att åka iväg och bo i annat land.
Jag har ju inte ens pratat med mamma och pappa något om det alls.
Det blir säkert inte av.

Man det är skönt att drömma ibland.

Kommentarer
Postat av: Johan

Fan vad skoj! Hoppas det blir av. Men håll dig i närheten bara... Jag har lagt av med att planera grejer, folk hoppar ju ändå bara av...

2007-07-30 @ 19:02:19
URL: http://schooner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0