Hemma från jobbet

Jag ringde till jobet igårkväll och sa att jag inte kunde komma. Har blivit sjuk och orkar fan ingenting. Det var som tur var inte så mycket att fixa med, så det var ingen fara.
Vilket jävla väder det är! Regnet upphör bara ibland för att jävlas och visa i 5 min hur fint det kan vara.
Och givetvis är det just den här veckan mamma jobbar asmycket och jag måste ta hand om hundarna...
På tal omo hundarna, Toya har läskiga sår på ryggen som kliar och hon ska till veterinären sen. Hoppas de inte är någon fara.
På tal om veterinär så är det ju precis vad jag hoppas vara på väg att bli om typ ett och ett halvt år eller så. Ska bara läsa in fysik b på komvux till våren och sen ska ja börja söka med höga förhoppningar. Hade funderingar på att bli lärare för inte så länge sen. Mattelärare verkar faktiskt vara ett riktigt bra jobb. Men sen visade det sig att man typ inte kan utbilda sig bara till en sorts lärare, man måste ha 2 områden för att vara eftertraktad, och då sprack allt. Inget utav de andra ämnena intresserar mig tillräckligt för att vilja nörda på.
Troligen dags att äta frukost nu. Några funderingar så här på morgonkvisten (?) bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0