Gnugga?

Idag har jag en fundering.
De senaste dagarna har jag stiftat lite nya bekantskaper, främst genom att åka många timmar i bil med dem och vad är bättre än att snacka sex med folk man just lärt känna?
Man kan faktiskt få redan på rätt mycket om en person genom att snacka sex med den, mer än just vad den har för sextankar och vanor.
Tänk så här:
1. Personen du försöker snacka sex med är mycket undvikande och rodnar så fort du tar upp det - denna människa har inte så lätt för att öppna sig/har bara dåliga sexerfarenheter/har inga sexerfarenheter
2. Personen börjar dra långa och invecklade historier om hur han/hon haft vilda äventyr på skepp mitt i havet och dyl. - personen har garanterat inte haft sex, men dock läst en del herrtidningar
3. Personen disskuterar med dig, bollar tankar, idéer och erfarenheter och ni har ett riktigt givande samtal - du och den här personen kommer bra överrens

Så är det i alla fall typ för mig.
Men det var inte det jag skulle prata om, det där var bara en lite väl lång förklaring till varför jag har funderar över dagens fundering.

Vad heter det när en tjej gör motsvarigheten till killens runka?

Jag har ingen aning!!!
Nyligen har ju feministiska aktivister kommit med ett nytt ord för tjejens könsorgan, moptsvarande typ snopp´, och detta ord är snippa. Nu väntar jag med spänd frväntan på nästa ord; tjejrunk.

Man kan ju säga pulla. Men i sanningens namn är det ju inte vad de flesta tjejer gör för att få orgasm, istället 'stimulerar de klitoris'. Vad är det för ett uttryck!?

Tänk dig:
Din killkompis är inne på toa för länge när du väntar utanför och desperat vill kissa. Du säger:
- Vad fan gör du där inne egentligen? Runkar du? Haha!

Tänk dig:
Din tjejkomis är inne på toan för länge när du väntar utanför och desperat vill kissa. Du säger INTE:
- Vad fan gör du där inne egentligen? Stimulerar du klitoris? Haha!

Det gör man inte!
Nu är det i och för sig också så att för det mesta kan man vara mer vulgär mot och med killar än med tjejer, men jag tror att det skulle vara enklare att vulgärisera sig mot tjejer om man hade ett bättre uttryck.

Nu till mitt förslag. Gnugga. Det är väl ändå typ det man gör? Och med tanke på att runka i grund och botten betyder typ knuffa eller rubba (på typ en sten), så tycker jag till och med att de passar bättre!
Det kanske inte är ett så vackert, bra eller tilltalande ord, men det är i alla fall ett förslag. Kom med nått bättre själv då!

Seriöst, snälla, kom med något bättre.

Kommentarer
Postat av: Avis...för enkelhetens skull!

INGEN som vågat kommentera? FEGISAR!

Men gnugga? E det det ni gör? Inte massera, smeka, trycka? Pulla är enl. tonårstjejerna här hemma det fulaste ordet på jorden och det låter inte helt rätt...kanske...inte.

Fast om man då tänker sig att killar även säger dra en tarzan, träffa Fröken Höger, dra en tralla, handralla, ruska tuppen, dra en banjo eller handarbeta så kanske det borde finnas ngn kvinnlig motsvarighet där?

Efter lite sökning på nötet så dök "rulla snigel" och "scrolla" upp. Inte helt ute i rymden iaf hoppas jag!

2008-04-17 @ 00:25:56
Postat av: Mariell

Fel att man bara säger pilla på sig själv? :P

2008-09-07 @ 20:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0