Dagens I-landsproblem

Fy fan, vad lång den här dagen har varit.
Det började med att jag vaknade av att Pepsi stog och gapade på nedervåningen, jag skrev på henne att vara tyst och en mängd andra saker, till slut slutade hon. Nu var jag vaken nog att höra att en bil startade utanför vårt hus (jag bor i en dal, det finns bara ett annat hus i närheten och det ligger några hundra meter bort, därför är det ganska lätt att höra när det är här utanför) och jag tittar ut genom fönstret för att se vem det kan vara. Då visar det sig att jag inte bara skrämde tyst på min hund, utan också iväg en besökare. Illa pisamt. Han måste ha hört mitt gormande från övervåningen och känns sig hyffsat ovälkommen. Han kom tillbaka senare när mamma var hemma och då gömde jag mig väl.
Efter det har jag knappt gjort någonting, mest suttit här och pillat. Följde med mamma och handlade och fixade med bilen till verkastad, hämtade bilen från verkstad och lite annat smått och gott. Som tur var skrev min trogna vän Lina sms till mig och frågade om vi skulle hitta på något. Båda våra pojkvänner är mänligen i Italien, så vi är båda lite ensamma och tar ut det över varandra.
Nu har jag precis duschat, och en lång skön dusch hade det varit om inte min mamma hade haft fjorton ärenden där inne som störde mig i min dusch-dvala. Snart ska vi iväg på ett kusinkalas. Det ska faktiskt bli riktigt kul, för då får jag träffa mina underbara små kusinbarn. Dessvärre är jag väl inte den enda som kommer tävla om deras uppmärksamhet och i vår släkt tar man för sig eller dör, så är det bara. Detta betyder att alla har väldigt vassa armbågar.
Aj, jävlar, nu måste a sticka, lovade mamma att skriva några tackkort innan vi åkte.

Klart slut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0