Väntans tider

Så här i väntan på julen blir man lätt fundersam.
Jag har slått in alla mina klappar, kommit en bit på årets rim-klapp-jakt, ätit julgodis, klätt gran, pyntat och stökat men julefriden vill inte infinna sig.
Mr X i mitt huvud vill annat.
Jag tänker på året som gått, vad jag minns och vad som tar mig tid att komma på, det är ofta då man märker vad som var viktigt.
Snart ska jag börja tänka på att fylla år också.
Jag tänker liksom inte på det förrän julen är över, det finns inte tid eller ork till det också.
Vart ska jag fira min födelsedag, med vem och hur?
Jag vet inte.
Har fått höra några alternativ, men jag vet inte än.
Jag brukar gå på nyårsfesten och låtsas som att alla är där för min skull.
Det gör det inte sant, men det är roligare så :)
Mr X väntar också.
Om några dagar är han där.
Och jag.
Men det spelar ingen roll om jag tänker på det, för det gör inte han.

Näe, sånna här tråkiga inlägg får jag egentligen inte skriva.
Det är emot min bloggetik.
Men nu blev det så.
Jag tror jag ska trycka i mig lite glögg också, och hoppas att jag somnar tidigt.
Imorgon bara måste ju julen ha kommit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0