The sweetest thing

Igår var jag ju som sagt på Porthälla för att titta på den årliga revyn.
Jag blev verkligen positivt överraskad!
Det var både mycket nostalgiskt och väldigt skönt att sitta i publiken denna gång.
Jag hade otroligt kul med revyerna, men det var väldigt mycket jobb.
Något som elakt nog irriterade mig var hur jävla fint de har fått det i aulan.
Dom jävlarna... JAG VILL OCKSÅ HA SÅ FINT!
Det var sjukt mycket utrymme bakom och på scen och hela aulan är grym nu.
Fan...

Anyway, något som var speciellt kul var att de lyckats få med lite mer grejer än bara musiknummer.
En kille dansade jättebra, två tjejer hade ett enhjulingsnummer och två ascoola grabbar jonglerade som tokar.
Något som dock var negativt var att inte bara var sketcherna lika tråkiga som alltid, de hade också missuppfattat hela grejen med dem - sketcher har man mellan nummer för att täcka tiden det tar att rigga mellan olika nummer - och detta resulterade i att föreställningen var 2 timmar lång.
Segt.
Här kommer lite bilder jag lyckades komma ihåg att ta.

Först träffade jag Humle ch Dumle för lite fika på Tintin

image226

Flickorna var mucho duktiga :)

image227

Balla grabbs

image228



Det rubriken syftar är dagens glädjeämne.
När jag, trött som en vissen krokus, äntligen satt mig i bilen och var på väg hem, upptäckte jag halvvägs att det satt en lapp under ena vindrutetorkaren.
"Faaaaaan! Nu har ett barn pajjat en lykta och det blir massa krångel och kostnader..."
Jag trodde detta eftersom jag såg att det var ett barns handstil.
Jag stannade vid vägkanten, hoppade ur bilen och snappade åt mig lappen.
På lappen stog det:

"ifall du har en cykel cykla järna då eller gå"

Jag fick då, istället för ett väntat raseriutbrott, ett stort leende på läpparna, åkte hem och satte upp lappen på kylskåpet.
Det är troligen en klass som jobbar för miljön och satt sånna lappa på alla bilar.
Och de har ju så rätt...
Så här tänkte jag dela med mig av denna underbara lapp som var så många gånger bättre än en "förlåtattjagpajjadinbil"-lapp :)

image229


Kommentarer
Postat av: Remina

hey girl! :D jag säger det ännu en gång, kul att du kom! eller ni kanske man ska säga.. jag veeet, revyn var aslång. men så kan det gå när det är snurrigt i huvudet, haha! första gången jag är med i regigruppen och det var jäkligt kul, men mycket jobb som du säger. jaja. hoppas ni hade trevligt! vi ses väl någon dag igen.. kanske på krogen, för det är där vi stött på varann några gånger! ;) ha det fint. krams

2007-12-18 @ 17:56:00
URL: http://remi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0