Oh, damn

Det blev en oväntad kväll igår :)

Först träffade jag Love, Caroline och ett gäng andra för att fira Love.
Han fick snart erfara hur det är att vara ute i Göteborg när man är under 20.
Vi drog runt ett tag innan vi hamnade på Linné KökoBar.
Det var riktigt trivsamt där och de hade faktiskt asbra musik för en gängs skull.
Typ best of the 50´s eller nått sånt gött.

Efter ett tag hörde Edvard av sig och samtidigt som de andra skulle möta upp fler vänner på Golden Days (åh herre gud...) drog jag till Pustervik och Club Locus.
Har aldrig varit där innan, men det var fan askul!
Musiken var ju fruktansvärd - house, techno och dance kanske inte riktigt är min grej - men det var faktiskt mycket goare att dansa till än alla vidriga hitlistelåtar som finns på andra ställen.
Edvard, Gutta, Spencer, Kajsa, Jonte, Ossian, Mikael m.fl. var där och det var fullt ös hela kvällen.
En trevlig lek Jonte och Kajsa startade var att man skulle spana in en kille eller tjej som dansade roligt eller originellt eller såg allmänt härlig ut, ringa in den och få den att dansa med oss.
Det var askul, även om flera "uppdrag" gick ut på att Kajsa och jag jucka upp nån stackars (?) kille.

Något annat som var en rätt ny upplevelse för mig var hur otroligt mycket folk raggar när de dansar.
Dessutom var det något av en korvfest där, så det var killar från ala håll och kanter som stötte hejvilt!
En kille stötte på mig genom att säga "Fan vad snabb du var!" efter att jag just tagit upp telefonen för att kolla vad klockan var.
Som tur var var Edvard snart framme och räddade mig.
Det gjorde han flera gånger den kvällen.
Tack :)
Men det intressantaste var ändå Jonte som fick nån besatthet av att se Kajsa och mig dansa ihop.
Det var jävligt kul i och för sig, men han fick en lite skrämmande blick ;)

Jag träffade också en lindy-kille på dansgolvet.
Vi satt och snackade en stund.
Han med en öl. Jag med en vatten.
Det var sjukligt svettigt.
Vi kom ganska enkelt fram till att lindy hop var roligare och hade bättre musik.

Var hemma igen vid typ 4.20 och somnade mycket fort.
Är inte så bakis idag, men det känns i kroppen att jag var igång igår, kan man säga :)

Hade också en GRYM dröm inatt!
Men den kan jag berätta om en annan gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0