Krångel

Det är utmattande att tjäna pengar. Och inte just arbetet man gör för att tjäna dem, utan arbetet med att få folk att förstå att man förtjänar dem.
Jag fick ju som sagt inga pengar för mina jobb inom skolan den här månaden.
Jag har pratat med massa folk och det ska lösas har jag fått höra, men så ringde jag till löneassistenten idag och får höra att det inte alls är säkert att jag får pengarna innan månadens slut. För en extrautbetalning gick ut idag och hon trodde inte att det fanns någon mer den här månaden.

Anledningen till att jag ringde till löneassistenten var egentligen för att reda ut ett annat problem.
Pengarna jag vill ha för att jag inte jobbade när jag var sjuk.
Försäkringskassan har inställningen att alla fuskar. Därför måste man ha en hög med bevis att man har rätt till pengarna innan de blir övertygade nog att gå med på det.
Jag fick ett brev av dem efter att ha skickat in ansökan om sjukpenning, i brevet stog att jag skulle ta kontakt med dem. Jag ringde och de sa att de trodde att kommunen skulle ge mig pengar, att jag skulle vänta och se.
Pappa sa "Nej, vänta absolut inte! Ring och kolla!" Jag försökte i fredags, men då hade latmaskarna gått hem, så det blev idag istället.
Jag ska inte få pengar från kommunen, jag ska få pengar från försäkringskassan; så löd domen från kommunen.
Jag ringde och sa detta till mannen på f.k. och han ville då att jag skulle skaffa intyg på detta.
Jag sa att kvinnan på kommunen hälsade att han kunde ringa så skulle hon förklara hur det låg till, men det ville han inte göra tydligen.
Han ville skicka efter intyg och bevis och all världens papper.
Jag bara orkar inte mer.
Vad fan ska man behöva göra för att få vad man har tjänat ihop i det här jävla samhället?!
Jag vet inte vem jag ska va arg på. Men jag skyller på moderaterna.
SVIN!

Kommentarer
Postat av: Johan

"Pengarna jag vill ha för att jag inte jobbade"
De vill jag med ha!

2007-12-03 @ 20:34:15
URL: http://schooner.blogg.se
Postat av: Caroline

helt rätt! moderaterna.

2007-12-03 @ 20:40:44
Postat av: Sabrina

Heej. Nej då, det har inte hänt något speciellt.. Eller jag vet inte, haha.

2007-12-03 @ 23:08:02
URL: http://sabrina.se.nu
Postat av: Lina

Det var likadant när sossarna regerade...

2007-12-04 @ 10:59:08
URL: http://www.linamusique.blogg.se
Postat av: David

Är vänster men håller med Lina, försäkringskassan har alltid varit ett skämt!

2007-12-04 @ 13:20:53
Postat av: Anonym

försäkringskassan är kul:P alltid lika trevliga att pratta med dom lossas att dom inte fattar nått när man ringer:P

2007-12-05 @ 15:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0