Julhysteri

Idag var jag på Liseberget med Lina.
Vi tittade på Lottas julshow. Det var avslutningen idag.

image223

Lina har snart jullov och då ska hon va hemma i flera veckor.
Jag kommer ju bli trött på henne :)

Det var stört mycket folk på Liseberg

image224

Det kanske inte syns så väl, men det är ett jävla folkhav.

Efteråt gick vi på café en stund

image225

Lina var så mysig och fin i sina normala (!) kläder :D

Dagens kommentar, som kom när vi disskuterade skotten jag hittade i fredags, av Lina var:
Asså du skriver så jävla mycket konstigt på din blogg. Man vet ju ofta inte vad du har drömt och vad som faktiskt har hänt!
Hahaha, grymt... Jag lever i en drömvärld :)


Anledningen till min rubrik är att jag de senaste dagarna funderat en del över det där med jul, julstämning och fram för allt julklappar.
Vad är grejen med dem egentligen?
Visst, jag tycker det är en jättetrevlig tradition och så, men majoriteten av mina vänner har massor med problem och ångest över det där med presenterna. I de allra flesta fall handlar det inte om att någon vill ge någon annan en julklapp, utan för att man känner att man borde.
Är inte det helt fel?
Jag måste säga att i alla fall nästan alla fall (haha, vad rolig mening det blev) så tycker jag det är kul att fixa med presenter. Jag tycker om förarbetet lika mycket som minen och reaktionen man får när man lyckats fixa den där perfekta presenten.
Men långt ifrån alla känner så. Alltså, de flesta tycker nog om att ge bort saker, det ger lätt en bra känsla, men de ogillar att behöva ordna med det.

Jag vet att det låter klyshigt, men jag tycker verkligen att en present ska ges för att givaren verkligen vill ge bort något till den andra personen och det har lagts ner tanke och omsorg i gåvan.

Jag vet inte riktigt vad jag vill åstadkomma med dessa meningar, men jag kan i alla fall säga att om du någon gång känner att du har vånda eller känner olust vid tanken på att ge mig något när du känner att du borde, låt bli.
Jag kanske blir lite besviken för stunden, men om jag väl får något sen kommer jag att uppskatta det så mycket mer.

God jul.

Kommentarer
Postat av: Lina

En fundering: Normala = tråkiga?
Äsch, du kommer aldrig bli trött på mig :D Puss

2007-12-16 @ 22:51:58
URL: http://www.linamusique.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0