Galen dag

Ja, det har varit en dag med många toppar och dalar.
Jag var hos klassen jag från och med måndag ska vara hos ända till jullovet.
De är så söta och goa och trevliga så det ska bli jättekul!

Vi hade tema-dag idag och temat var eld.
På min station fick man bränna med lödpenna, skriva med kol och rita flames [fläjms].
Det var mysigt. Men jobbigt att hålla reda på alla.
Jag gjorde en teckning med mitt namn i lågor och fick lovord av alla fjäskisbarnen :)
Blev riktigt nöjd själv också faktiskt, för ovanlighetens skull!
Den sitter på min dörr nu.

Hörde något mycket oroande idag.
Några av killarna höll på och snacka och en av dem sa att han inte mådde helt bra.
Plötsligt hör jag honom säga:
"... och då får pappa fan komma och hämta mig även om han är full!"
Jag blev helt chockad.
Jag sa inget till killarna då, men jag tog upp det med en annan lärare senare.
Jag tänkte att det kanske var känt, men hon hade inte hört något sånt och undrade om han inte kunda ha sagt ful?
Det gjorde han inte. Det är jag säker på.

Jag blev uppringd av ett högstadie idag.
De vill att jag ska jobba hos dem imorgon och på fredag.
Jag ska ha en 8:ondeklass i svenska, engelska och spanska!
Haha, jag kan NOLL spanska :P
Men det går väl säkert fint....
Habla, habla...
Jag är lite nervös över hur det kommer gå.
Jag minns att min farfar, som var lärare, sa till mig när jag var i den åldern:
"Går du i åttan nu? Ja, usch. Det är den värsta åldern..."
Haha, ja det låter väl uppmuntrande, eller hur!
Nej, men det löser sig säkert. Vad är det värsta som kan hända?(!?)

The Bernt ska tydligen spela på Sticky imorgon. Det skulle va jättekul att se dem, det var aslängesen nu.
Får se om jag orkar eller inte.
Är det nån annan som ska dit?
Jag har två gratisbiljetter :)

Kommentarer
Postat av: Johan

får se om jag jobbar på fredag. är ganska på lite temporärt sålänge...

2007-12-06 @ 00:12:47
URL: http://schooner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0