Första advent

Dagen började ovanligt tidigt för att vara en söndag. 9.30 åkte vi hemmifrån för att gå på adventsgudstjänst.
Den var mysig, men lite långtråkig. Det var kul att träffa människorna dock. Öst är alltid lika efterlängtad :)

Hemma igen blev det pyssel!
Emily pysslade med sina vänner i fredags och idag hade hon inte så mycket för sig, så hon plockade fram det igen. Hon sa till mig, så vi satte oss och pysslade ihop med lite skön musik i bakgrunden.
Efter ett tag kom mamma och pappa hem från hundpromenad, blev överlyckliga och satte sig och pysslade de med. Det kändes så kärnfamiljaktigt och härligt :)
Jag gjorde några julkort. Får se, jag kanske till och med orkar skicka iväg något.

image189

Haha, alla ser så härligt koncentrerade ut :D


Om en stund ska de andra iväg till kyrkan igen. Mammas kör ska ha konsert, men jag ska inte med.
Hon tyckte det var okay eftersom jag var duktig och följde med imorse :)
Efter konserten hade vi tänkt gå på kinarestaurang, men de stänger 9, så vi får köpa hem istället.
Friterade räkor... Dreggel dreggel...

Just det, här kommer en liten bild på sällskapet jag berättade om, de som träffades på 10-årsjubeleum igår:

image190

Några av dem kom lite senare, så de finns inte med här.
Emily (hon längst till höger) berättade att i princip allt de gjorde var att skvallra om gamla elever och lärare och vi fick höra det mesta idag.
Det roligaste var väl att en av fröknarna efter ett antal glas vin lutade sig mot min syster och sa:
"Men alltså, jag måste bara fråga. Det här med att Amanda och John var tillsammans, vad var det?!"
Hahaha! Ja, vi pratade om det lite och det var tydligen ett större samtalsämne än jag hade gissat :)
Alla hade en åsikt i den där frågan. Undrar du varför kan jag berätta en annan gång.

Kommentarer
Postat av: Johan

mysigt värre. Förväntar mig minst tio julkort...

2007-12-02 @ 20:37:34
URL: http://schooner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0