Läskigt

I natt hade jag svårt att somna.
Fråga mig inte varför, men det hade jag.
La mig vid lite innan 1 och somnade typ vid 2, tror jag.
Låg och tänkte, funderade och irriterade mig över att jag inte redan sov, när jag visste hur trött jag egentligen var.
Sen hände läskighet no. 1
Plötsligt lyser det i hea rummet.
Fläckar av ljus som dansar runt i rummet.
Det låter också.
Ett gällt, elektroniskt, skrikande ljud.
Det är min discoväckarklocka som har gått igång...
Det som är läskigt var att jag inte har en aning om varför den startade!
Det var inget alarm igångsatt eller något sådant.
Mycket konstigt.
Läskighet no. 2 hände en stund senare.
Jag blev väldigt vaken när alarmet gick (så man får ju ändå säga att den gjorde sitt jobb) men efter en stund började jag dåsa lite.
Då hör jag ett otroligt läskigt ljud.
Jag bor ute i skogen, så jag är van vid bara skogsljud och en bil nån gång i timmen, men det här ljudet var av ett helt annat slag.
Det gick väldigt fort, så jag minns det inte exakt, men jag minns att jag direkt efteråt associerade det till att någon blev skadad.
Det var ett gällt skri som lät mänskligt och förtvivlat.
Ny klarvaken låg jag spänd ett tag och lyssnade efter mer.
Men det lät inte mer.
Jag har ingen aning om var det var, men nu dagen efter hoppas jag att ingen kommer i blåvit bil och frågar om jag hört något konstigt under natten.

Visst, du kanske inte tyckte detta var så mycket att hänga i granen, men för mig som bara kunde se första halvtimman på Texas chainsaw massacre och fick seriösa mardrömmar av the ring (ja, den amerikanska versionen. Skulle aldrig i mitt liv få för mig att se den japanska!), var detta något som definitivt fick mig att blunda hårdare och hårdare tills jag tvingade mig själv att somna ifrån det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0